ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) בלא פחות מחודשיים את הצבעתה על הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) לתיקון חוק נשיאת עוברים (חוק הפונדקאות בישראל) ברוח הבטחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מלפני צאת הכנסת לפגרת הקיץ, כך שיכלול גם זכאות לאבות יחידנים ולזוגות גברים להביא ילדים בישראל באמצעות פונדקאות – תרומת ביצית ואם פונדקאית.

גרמן, שכבר העבירה כשרת הבריאות בממשלה הקודמת בקריאה ראשונה בכנסת חוק שיוויוני דומה, וחברי סיעתה יש עתיד, ביקשו לאתגר את הקואליציה החלוקה בנושא כבר השבוע עם התחדשות עבודת הכנסת ובכל זאת בקרב ארגוני הקהילה הלהט"בית חששו כי הממשלה תתנגד בוועדת השרים להצעת החוק, מה שיחייב את חברי הקואליציה להתנגד לה גם במליאת הכנסת. תחת זאת דחתה כאמור ועדת השרים את הכרעתה בנושא, מה שיאפשר לחברי הקואליציה התומכים בשינוי החוק, ממפלגות הליכוד וכולנו, להיעדר או לתמוך בהצבעה על החוק כשח"כ גרמן תמשיך לקדמו עוד השבוע בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

"אין גבול לבושה ולצביעות של הממשלה הזו. הדחיה של ועדת שרים היא הוכחה שראש הממשלה פועל נגד הקהילה הגאה" אומרת ח"כ גרמן, "אנחנו לא נוותר, ביום רביעי הקרוב נעלה את הצעת החוק למליאה. אני קוראת לכל חברי הקואליציה להצביע על פי מצפונם, החוק הזה יכול וצריך לעבור. 22 שנות אפליה הספיקו".

כל זאת כשברקע הבטחתו הלא ממומשת של ראש הממשלה נתניהו להביא לתיקון החוק משום שהוא "בעד פונדקאות לאבות" כפי שאמר בסרטון פייסבוק מייד עם פרוץ המחאה הציבורית הגדולה של קהילת הלהט"ב ותומכיהם בתחילת הקיץ האחרון לאחר שהקואליציה אישרה בכנסת תיקון מפלה לחוק הקובע זכאות לפונדקאות בישראל רק לנשים יחידניות או זוגות נשואים שאינם יכולים להיכנס להריון. עם זאת, נתניהו מעולם לא הציג מתווה שיעקוף את התנגדות הסיעות הדתיות בקואליציה לתיקון שכזה. 

בתוך כך, ונוכח הדחייה הארוכה, תקיים מחר בצהרים האגודה למען הלהט"ב הפגנה מול משכן הכנסת עם פתיחת המושב החמישי של הכנסת ה-20. אוהד חיזקי מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר: "ממשלת נתניהו מקדמת שוב ושוב מדיניות מפלה ומכוונת נגד הקהילה הלהט"בית. הקואליציה שוב מעכבת את התיקון לחוק הפונדקאות חרף אמירותיו בנושא של רה"מ. הממשלה מקבלת על עצמה את המדיניות של פוטין כלפי להט"בים ומוצאת עוד דרך למנוע מאיתנו להיות הורים, פעם אחר פעם נציגי המדינה נאבקים בנו בבתי המשפט ומערימים קשיים על משפחות להט"ביות.



הפער בין הדרך שבה נתניהו מציג את ישראל בעולם, כגן עדן להט"בי, לבין מציאות חיינו, מעולם לא היה גדול יותר. אין ספק, ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על הקהילה הלהט"בית ואנחנו ערוכות וערוכים להילחם בחזרה. כל עוד לא יהיו לנו זכויות ולא יהיה לנו שוויון, אנחנו נהיה ברחובות, בכנסת ובכל מקום שאליו יגיע ראש הממשלה פוטינהו. ישראל לא תהיה רוסיה ב'. אנחנו לא נהיה אזרחים ואזרחיות סוג ב'".