ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) במהלך כנס עיתונות נוצרית בינלאומית כי אם בית המשפט העליון לא יתערב, יש לגרש את הסטודנטית האמריקאית לארה אל-קאסם בשל קשריה עם תנועת ה-BDS. ראש הממשלה כינה את ארגון "בצלם" חרפה, והתייחס גם להתבססות האיראנית ליד גבולה של ישראל ולתמיכת הרשות הפלסטינית במשפחות מחבלים. 
 
"לכל מדינה ולדמוקרטיות רבות יש הסדרים מיוחדים לפיהם הן מחליטות מי יכול להיכנס למדינה ומי לא. אם אתה מגיע ואתה פועל בארסיות נגד אמריקה, ואתה מנסה להיכנס לארצות הברית – יש סיכוי טוב שלא יכניסו אותך. אנשים יודעים זאת מראש. זה גם נכון לגבי רבות מהדמוקרטיות האירופאיות וזה נכון לדמוקרטיה שנקראת ישראל", אמר נתניהו. "אני בטוח שהשר ארדן בדק ובחן את המקרה. ההחלטה עכשיו בטיפול בית המשפט העליון, אני לא אכנס לזה. הם יחליטו אם הם מטפלים בזה או לא. אם הם מטפלים בזה – נראה כיצד זה יתפתח. אם הם לא מטפלים בזה – היא תגורש".
 
בתשובה לשאלה על ארגון "בצלם", השיב ראש הממשלה: "כיצד אני מגדיר את בצלם? חרפה. כך אני מגדיר אותם". נתניהו תקף גם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על תשלומים שניתנים למשפחות מחבלים שרצחו אזרחים ישראלים. "הביטו על מה שעושה הנשיא עבאס, הוא מתגמל מחבלים – תשלום עבור רצח. ככל שהם רוצחים, כך משלמים להם יותר. יש לו חוק בספרי החוקים שלו שאומר שמי שמוכר אדמות ליהודים – יוצא להורג. ממש שלום ודו-קיום", אמר.

פעיל בצלם בחברון. צילום: רויטרס
פעיל בצלם בחברון. צילום: רויטרס

 

"אתם שגרירי האמת", אמר נתניהו לבאי הכנס. "אתם יכולים לומר את האמת על דבר נוסף – ישראל היא דמוקרטיה איתנה. היא תומכת ומגנה על זכויותיהם של כולם: זכויות של יהודים, נוצרים, מוסלמים – של כולם. אנו היחידים שעושים זאת ברדיוס רחב ביותר. אני חושב שזה משהו יוצא דופן לנוצרים כיוון שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה הקהילה הנוצרית משגשגת וגדלה".
 
"הנוצרים נרדפים בשטחי הרשות"

"זה נכון גם לגבי מה שקרה בשטחי הרשות הפלסטינית. אתם מכירים את העיר בית לחם, יש לכם קשר אליה, כמו גם לכולנו", הוסיף. "כשאנחנו מסרנו את בית לחם לרשות הפלסטינית, האוכלוסייה הנוצרית שם הייתה בערך 80%. כיום היא מהווה בערך 20%. השינוי הזה התרחש כיוון שבשטחי הרשות הפלסטינית, כמו גם ברחבי המזרח התיכון, הנוצרים נרדפים, מופעל עליהם לחץ והם גם מוצאים להורג".
ראש הממשלה התייחס גם להתבססות האיראנית ליד גבולה של ישראל. "איראן רוצה לבסס את עצמה ממש ליד ישראל כדי להשמיד את ישראל. הם אומרים זאת בגלוי. אנו לא נאפשר להם לעשות זאת", אמר נתניהו. "אנו מגבים את המילים האלה בפעולות וזה תקף גם כעת, בימים אלה, בעודנו משוחחים. דבר לא השתנה. נמשיך לעשות את אשר עלינו לעשות כדי להגן על עצמנו נגד אלה שמנסים להשמיד אותנו".
לארה אלקאסם. צילום: אבשלום ששוני
לארה אלקאסם. צילום: אבשלום ששוני