לאחר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה היום (ראשון) על רקע ההסלמה בגבול רצועת עזה, נדמה כי הדרג המדיני החליט להמתין עוד קצת לפני שהוא מנחית מכה קשה מסוג אחר על החמאס. בישראל מבקשים לבחון כיצד יראה יום שישי הקרוב בגדר בעזה. כלומר, והיה והמחזות של פלסטינים צובאים על הגדר, חותכים אותה ומנסים לפרוץ פנימה יחזרו על עצמם - אז הדרג המדיני לא יוכל להבליג עוד.



אם יהיה שקט יחסי, לעומת זאת, האופציה הצבאית תאופסן. יש לציין כי לא ברור האם הפגנות פחות אלימות ממה שהיו בשבועיים האחרונים, כמו שריפת צמיגים וזריקת אבנים, יחשבו להתרסה בעיני ישראל או שמא כל גילויי אלימות יובילו להסלמה. כך או כך, הדרג המדיני בישראל מעדיף לא להידרדר למערכה צבאית בשלב זה ונותן לחמאס עוד שבעה ימי חסד.



ובינתיים, שיגור בלוני התבערה מהרצועה נמשך. מוקדם יותר היום תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, זאת לאחר שהחוליה הפריחה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. מקורות ברצועה דיווחו כי פלסטיני אחד נפצע באירוע שבו צה"ל תקף משגרי בלוני תבערה, וכן כי מוקדם יותר פרצו מפגינים פלסטינים את גדר הגבול וחיבלו בעמדה של צה"ל. 



הקבינט. צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90
הקבינט. צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90

כמו כן, שש שריפות פרצו משעות הבוקר בגזרת עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. צוותי כיבוי בסיוע קק"ל, רשות הטבע והגנים ורבש"צים השיגו שליטה על כל הדליקות. הבלונים גרמו לנזקים כבדים לחממות ולשטחים חקלאיים ביישובים במרחב העוטף.
בתוך כך, הודעה כוזבת שהופצה ברשתות החברתיות טענה כי הקבינט הנחה את צה"ל "להנחית מכה קשה וכואבת" על גורמי הטרור ברצועת עזה, וכי "מרגע זה כל פעולת טרור מכיוון עזה, תיענה בתקיפות רבה וסיכולים ממוקדים של ראשי הטרור". ההודעה לא נשלחה מטעם הקבינט ולא ברור מי הגורם שהפיץ אותה.