הכנסת שבה היום לעבודה מלאה, לאחר פגרת קיץ ארוכה, והתחושה הרווחת בקרב חברי הכנסת שהפור נפל. הבחירות לכנסת ה־21 יוקדמו והשאלה היחידה היא למתי. על כן, כנס החורף צפוי להיות סוער במיוחד. ישיבת הפתיחה החגיגית של כנס החורף היום תהיה במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שגם יישא נאום. אחריו ינאמו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושבת ראש האופוזיציה ח”כ ציפי לבני. מצפים שהדיון יהיה עצבני ומתוח, כיאה לשנת בחירות. נתניהו צפוי להציג את הישגי ממשלתו ולהתפלמס עם יריביו הפוליטיים, ואילו לבני מבטיחה נאום אופוזיציוני תקיף וחריף שבו תמנה את כישלונות הממשלה ותקרא לנתניהו להניח את המפתחות וללכת אל הבוחר.
 
מיד לאחר מכן תעבור מליאת הכנסת לדון בשורה של הצעות אי־אמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה תחת הכותרת “מחדליה, כישלונותיה ואוזלת ידה של הממשלה בתחום המדיני, הביטחוני, הכלכלי והחברתי”. דיון סוער במליאה צפוי כבר הערב כששרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) תבקש להעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הקולנוע השנוי במחלוקת.

צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

 
פורסים את השטיח האדום בכנסת. צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת


הכנות אחרונות. צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת


בכנסת מעריכים כי מאחר ומדובר בשנת בחירות ינסו חברי כנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד, לקדם הצעות חוק פופוליסטיות ולהפוך את אולם המליאה וחדרי הוועדות לזירת התגוששות, כשבצנרת חוקים נפיצים כמו "חוק הגיוס", "חוק הגיור" וחוקים בעייתיים אחרים. דוגמה לכך צפויה כבר מחר, יום שלישי, כשמליאת הכנסת תקיים ישיבה מיוחדת לזכרו של שר התיירות וחבר הכנסת רחבעם זאבי (גנדי) ז”ל במלאות 17 שנים להירצחו. סיעת מרצ כבר הודיעה כי תחרים את הישיבה. אתמול הפילה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח”כ מיכל רוזין (מרצ) לבטל את יום הזיכרון הממלכתי לזכרו של גנדי, וההצעה תועלה לאישור המליאה ביום רביעי.
 

גם סוגיית הפונדקאות צפויה להסעיר את המשכן. אתמול הפילה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח”כ יעל גרמן (יש עתיד) לאפשר גם לאבות להט”בים הליך של פונדקאות. גרמן נחושה להעביר את ההצעה ביום רביעי השבוע במליאת הכנסת למרות התנגדות הקואליציה.