מתווה חוק הקולנוע שיזם משרד התרבות אושר היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת למרות ניסיונות עיקשים של האופוזיציה לבלום את המהלך.
 מנכ"ל ארגון "אקט" המאגד את עובדי תעשיית הקולנוע בירך על אישור החוק ואמר:"כעת אפשר לחשוף כי בשבועות האחרונים קיימנו פגישות ושיחות עם משרד האוצר ומשרד התרבות במטרה להגיע להסכמות על המתווה שהצענו לחוק הקולנוע. אני שמח שהמאמצים הבשילו ושהמשרדים נעתרו לפנייתינו להגדיל את תקציב הקולנוע ב-25%. התקציב הנוסף יגדיל ויפתח את תעשיית הקולנוע הישראלית,  יצור עוד משרות ויבטיח את פרנסתם של אלפי עובדי התעשייה. זהו יום חג לעובדי תעשיית הקולנוע ובשורה אמיתית ליצירה הישראלית".

לעומתו חבר הכנסת דב חנין לא התרגש מאישור החוק וטען כי הוא חוק רע ומיותר: "חוק הקולנוע שאושר בועדה לקריאה שניה ושלישית נותר חוק רע ומיותר. התוספת התקציבית שהצלחנו באופוזיציה להשיג לתחום היא דבר חשוב שאני מברך עליו, אבל היא לא מוחקת את העובדה שהחוק הזה בכללותו הוא חלק מניסיון כוחני של שרת התרבות מירי רגב לבצע השתלטות עוינת על הקולנוע הישראלי. ענף הקולנוע בישראל עובד מצויין ולא נדרשת שום התערבות בו של הגברת רגב, לא בתחום הפגיעה בחופש הביטוי ולא בעניין העדפת המקורבים שלה".

הצעת החוק הובאה תחילה לאישור סופי של ועדת החינוך, וחברי הוועדה הצביעו על 50 הסתייגויות של האופוזיציה. "במושב הקודם הצלחנו לבלום אותו, במאמץ משותף של חברי אופוזיציה ובעזרת יו"ר הוועדה יעקב מרגי ויו"ר הכנסת, שנמאס להם מהבריונות של השרה רגב", אמר אתמול יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עופר שלח, המרכז את המאבק נגד הצעת החוק.
 
"עכשיו רגב מבקשת שוב להעלות את הבולדוזר הדורסני הזה על הקולנוע הישראלי, תוך איום גלוי שאם החוק לא יתקבל כרצונה, היא תקצץ בתקציבי הקולנוע. עוד לא היה דבר כזה - שר תרבות שמאיים על התרבות". לדבריו, "התיקון של רגב לוקה כמעט בכל חולי אפשרי. יש בו ניסיון להשתלט פוליטית על הדרך בה נקבעת התמיכה בסרטים. יש בו דיבורים גבוהים על תמיכה בפריפריה, בלי שום מעשה מאחוריהם. 

ח"כ עופר שלח. מתנגד בחריפות לחוק. צילום: פלאש 90

 
"אז זהו, שכנראה לא תהיה קואליציה לעוד הרבה זמן, מה שמסביר את הלחץ של רגב. היא הרי חייבת משהו לפריימריז, והישג אמיתי בתרבות ובספורט אין לה", הוסיף ח"כ שלח.
 

השרה רגב אמרה אתמול לערוץ הכנסת כי היא משוכנעת שהחוק יאושר במליאת הכנסת, לאחר שיסתיימו ההצבעות בוועדת החינוך, וכי מדובר ברפורמה מתבקשת שתיטיב עם תעשיית הקולנוע ועם ציבור שוחרי הקולנוע בישראל.