רק כ-25 חברי כנסת, מתוכם שניים בלבד משורות האופוזיציה - חה"כ איתן ברושי ורוברט טיבייב - הגיעו היום (שלישי) לאולם המליאה כדי להשתתף בישיבה המיוחדת לציון 17 שנים להירצחו של שר התיירות רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שפתח את הדיון, התייחס למיעוט הנוכחים ואמר: כיהנתי בכנסת יחד עם גנדי ורבים מבחריו הקרובים באו מאותן שורות ריקות. כנראה יש בעיה עם החומר האנושי כי אז גם היריבים המרים שאני זוכר אותם, כולל הסיעות הערביות, היו חברים טובים של גנדי. אני לא יודע מה עובר עלינו". 



עוד אמר אדלשטיין, כי "רחבעם זאבי היה איש שחותמו אמת, דעתו הייתה לו כמו מבצר. מרגע שגיבש אותה לא נסג ממנה, והתכונה הזו הותירה אותו פעמים רבים בדעת מיעוט ואף דעת יחיד. הוא נלחם את מלחמתה של הארץ בשדה הקרב ובשדה הפרלמנטרי. הייתה זו רוח הפלמ"ח שפיעמה בו, רוח הציונות שנשבה בו ולא עזבה לעולם. רוחו של גנדי, רוח אהבת הארץ רוח המסירות והרעות- עודנה איתנו. היא מורשתו וזיכרונו שיהיו צרורים תמיד בנצח ישראל".

כזכור, חברי הכנסת של סיעות מרצ והרשימה המשותפת מחרימים את הישיבות לזכר גנדי, ומחר מרצ תעלה הצעת חוק לביטול יום הזיכרון לזכרו. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להיות הנואם המרכזי בישיבה, אולם ביטל את הגעתו כדי להשתתף בלווייתו של עו"ד יעקב וינרוט. את מקומו מילא שר התיירות יריב לוין. 

השר לוין אמר בנאומו, כי "גנדי פעל, כמנהיג ציבור, לבסס את מעמדם של הסמלים הלאומיים: הדגל, ההמנון, השפה העברית, המורשת התרבותית - כל אלה הטעינו אותו ואותנו באנרגיות בלתי-מתכלוֹת. הוא הבין את המשמעות ההיסטורית של תקומת עמנו בנחלת האבות, והוא התגייס למנוע כל פגיעה באופייה היהודי של המדינה".
 
לדבריו השר לוין, אין בכלל ספק שגנדי - לו היה איתנו היום – היה תומך נלהב בחוק-יסוד: 'הלאום'. זהו הישג בולט ביותר של הכנסת הנוכחית. חשיבותו תעמוד לדורות. חוק זה מאשרר את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, בהתאם לשאיפתם של אבות הציונות. רוב מכריע בעם תומך בהגדרת ישראל כ'מדינה יהודית'; הוא דוחה מכל וכל את הניסיונות להפוך את ישראל – למדינת כל אזרחיה וכל לאומיה. חוק הלאום הוא הוכחה נוספת לצדקת דרכו של גנדי, ולכך שמי שביקש ליטול את חייו ובדרך זו למחוק את משנתו, נחל כישלון חרוץ"
 
בפינת דוכן הנשיאות הוצבה על כן שחור תמונתו של גנדי עטורה בסרט שחור וביציע ישבו בני משפחתו.