הנשיא טראמפ מנסה להחזיר את אבו מאזן לשולחן המשא ומתן. איש העסקים רון לאודר נשלח על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית לחזור להידברות בניסיון להגיע להסדר, כך על פי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בחברת "החדשות".

לפי הפרסום, לאודר אמר לאנשיו של אבו מאזן כי "כדאי לו לחזור למשא ומתן, דיל המאה יפתיע אותו לטובה". המהלך נעשה מאחורי גבה של ממשלת ישראל. הוא נפגש עם הבכיר ברשות הפלסטינית, סאאב עריקאת, ועם מאג'ד פארס, ראש המודיעין הפלסטיני ואיש סודו של אבו מאזן. עוד על פי הדיווח, השליחות הזאת מתקיימת מאחורי גבם של צוות המשא ומתן האמריקאי, ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט.

מוקדם יותר היום הודיעה ארצות הברית כי תמזג את הקונסוליה הנמצאת במזרח ירושלים ונותנת מענה לפלסטינים עם השגרירות בירושלים לגוף דיפלומטי אחד, כך אמר שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו. "החלטה זו מונעת על ידי המאמצים הגלובליים שלנו לשפר את היעילות והאפקטיביות של הפעילות שלנו", אמר, "זה לא מעיד על שינויי במדיניות ארה"ב בנושא ירושלים, הגדה המערבית או רצועת עזה".

"אנחנו נמשיך לנהל מגוון רחב של דיווחים ותוכניות בגדה המערבית ובעזה וכן במזרח ירושלים באמצעות יחידה שתעסוק בנושא בתוך השגרירות", הוסיף. עוד אמר פומפאו כי ממשל טראמפ מחויב למאמץ לשלום בין ישראל לפלסטינים.