הבחירות המקומיות שיתקיימו ברחבי הארץ ב־30 באוקטובר מספקות דרמות בירושלים ובחיפה. בעיר הבירה הודיעו אתמול 60 מחברי סניף מפלגת הבית היהודי כי החליטו לתמוך במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר, בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, שהצהיר על תמיכה בשר זאב אלקין (הליכוד).



"משה ליאון הוא המועמד הציוני־דתי הראוי ביותר לעמוד בראשות עיריית ירושלים", אומרים פעילים בבית היהודי, וקוראים לכל מי שירושלים יקרה ללבו לבחור באחדות ולהצביע למשה ליאון לראשות העיר. לטענתם, תמיכתם בליאון היא תגובה לתוכנית שקידם אלקין כשר לענייני ירושלים, שלפיה חלק מהשכונות הערביות בעיר יוכפפו לרשות עירונית נפרדת.



מאבד את הבית היהודי? זאב אלקין, צילום באדיבות ירוק עכשיו
מאבד את הבית היהודי? זאב אלקין, צילום באדיבות ירוק עכשיו



על סף ניצחון?



מסקר שנערך השבוע עולה כי משה ליאון מוביל בפער משמעותי על פני יריביו בבחירות לראשות עיריית ירושלים, והוא עומד על סף ה־40% הדרושים כדי להיבחר בסיבוב הראשון. הסקר נערך במגזר היהודי בעיר על ידי מכון סמית עבור מטה הבחירות של ליאון. 38% מהנשאלים בסקר השיבו שיצביעו עבור ליאון, 23% עבור עופר ברקוביץ', 14% עבור זאב אלקין, 2% עבור חיים אפשטיין, 9% עבור יוסי דויטש ופחות מ־1% עבור אבי סלמן. 13% נוספים השיבו שעדיין לא החליטו. 35% מהמרואיינים בסקר הגדירו עצמם כחרדים. מכון סמית הדגיש כי בקרב החרדים שיעור אלה שלא החליטו גבוה בהרבה בהשוואה לאוכלוסייה הלא חרדית. הסקר נערך בקרב 400 נשאלים וטעות הדגימה בו עומדת על 4.9%.



בחיפה דחה אתמול בית המשפט המחוזי את ערעורה של המועמדת לראשות העיר מטעם מפלגת העבודה, ד"ר עינת קליש־רותם, על כך שמינהל הבחירות פסל אותה ואת סיעתה מלהתמודד. קליש־רותם, מהמועמדות הבולטות מול ראש העיר המכהן יונה יהב, וסיעתה - נפסלו לאחר שעורך הדין של מפלגת העבודה חתם גם על הטפסים שלהן וגם על הטפסים של רשימת "אוהבי חיפה", בראשות איש מפלגת העבודה הוותיק ישראל סביון. בכך, נוצר מצב יוצא דופן שבו שתי רשימות מייצגות את מפלגת העבודה בבחירות בחיפה בניגוד לחוק הבחירות.



ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "מדובר בטעות טכנית בלבד. באירוע זהה בשדרות קיבל בית המשפט את העתירה והרשימה אושרה. נפנה לבית המשפט העליון, ואנו בטוחים כי הוא יקבל את העתירה והרשימה תאושר".