ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, התראיין הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתייחס למצב המתוח בדרום. כשנשאל ברק מה דעתו על התנהלות הקבינט בישיבה האחרונה טען כי מדובר בריב ילדותי בין השרים, ולטענתו הוא נובע מהבחירות המתקרבות, ואין לו שום קשר למצב בעזה. עוד הוסיף ברק כי "צריך להכות בחמאס, אבל הממשלה אמורה לעסוק באסטרטגיה, ולא בשאלה איך פותחים באש, ואיזו מטרה של חמאס בוחרים. הבעיה האמיתית של הממשלה היא שאין לה כל אסטרטגיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מזה חצי שנה נכנע לכל גחמה של ארגון חמאס, ולמעשה מתקפל תחת אש, וזה לא דבר סביר".





בהמשך נשאל ברק מה הוא היה עושה בפועל לו היה יכול, וברק אמר שהוא לא יגיד מה הוא היה עושה אלא יעדיף להזכיר את מה שהוא כבר עשה והזכיר את המבצעים בהם היה מעורב בזמנו. "כשהייתי שר ביטחון נהרגו תוך שלוש וחצי דקות למעלה מ־300 אנשי חמאס בהתקפה ממוקדת של חיל אוויר", אמר, "במבצע נוסף שהייתי מעורב בו נהרג רק אדם אחד, אבל הוא היה הרמטכ"ל של ארגון חמאס בזמנו. כולם מדברים היום על מכה חזקה וקצרה, אף אחד, אפילו לא שר הביטחון אביגדור ליברמן, לא מדבר על לפרוץ הרצועה ולהישאר שם כי הוא לא יודע מה לעשות ביום שאחרי".



"מה שקורה היום הוא שנטפלים לרמטכ"ל, ומנסים לגלגל אליו את האחריות, בשעה שהוא זה שהציע הצעות מעשיות בכדי לסקל את המצב שאנחנו נמצאים בו היום", הוסיף, "הממשלה כלל לא התחילה לדון בהצעותיו, ואני לא מדבר אפילו על קבלת החלטות. החמאס יקבע אם עכשיו תהיה הידרדרות, וראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע פעם אחר פעם לחמאס כי הוא לא נוקט באסטרטגיה. הממשלה הזו, ונתניהו בראשה, מתנהגים כאילו הם רוצה לחזק את החמאס, ולא להחליש אותו".



כשנשאל מדוע אמר על רה"מ בנימין נתניהו 'מהפלונטר בעזה הוא לא יושיענו' אמר ברק כי "לראש הממשלה בנימין נתניהו יש כל מיני ניסיונות, אבל בסופו של דבר את תפקידו כראש ממשלה הוא אינו ממלא, וכלוא בתוך הלוך רוח פסימי, פסיבי, ובעל מוטיב קורבני תמידי. זה מתכון סביר להישרדות בשלטון תחת אש החקירות, אבל זהו אינו מתכון ראוי למדינאות. מדינאי צריך לקרוא את המציאות גם כאשר היא לא נוחה, ואינה תואמת את משאלות ליבו. הוא חייב להיות בעל אומץ לקבל החלטות, וכוח לבצע אותן אחר כך".



ברק המשיך וביקר כשהוא טוען כי "את הדברים החשובים האלה, שהם הא' ב' של המנהיגות נתניהו לא מגלה, ולכן צריך פשוט להחליף אותו. הוא לא זה שיפתור את עניין עזה, ויהודה בשומרון, הוא גם לא זה שיפתור את התקיעות שהגענו אליה מול רוסיה, וסוריה בכדי לחדש את חופש הפעולה של מדינת ישראל. הוא גם לא יפתור את המשבר מול הרפורמים והקונסרבטיבים, אפשר להגיד שהוא לא יפתור שום דבר. הוא מתנהג היום בדיוק בצורה בה הוא תיאר את התנהגותו של אולמרט במהלך החקירות".



בהמשך השיחה התייחס ניסים לעובדה שברק מותח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וזה הגיב לדבריו ואמר ש"אביחי מנדלבליט מתלונן שתוקפים אותו בשעה שהרבה יותר פשוט שיתחיל לטפל בנתניהו כמו בכל חשוד אחר אם הוא רוצה להחזיר לעצמו את הלגיטימציה. הרי מה יש ליועץ משפטי להיפגש פעם בשבוע עם חשוד בארבעה פרשיות שוחד שונות? אין הסבר למריחה האין סופית הזו, הדברים האלה מושהים בקצב בלתי סביר בעליל".



בסיום השיחה נשאל אהוד ברק האם הוא מתכנן לחזור בקרוב לעולם הפוליטי ואמר ש"אני מטיח ביקורת קשה מאוד בממשלה, במדיניות שלה, ובראש הממשלה אישית. ברגע שאני אתחיל לדבר על עצמי העניין הזה יאבד הרבה מתוקפו, ולכן, אני מסרב לדבר על עצמי בהקשר הזה. אם זה יהיה רלוונטי אני אאפשר לך לראיין אותי שוב".