ראש האופוזיציה, ציפי לבני, תקפה את הקואליציה, בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היום (שבת) באירוע שבת תרבות כנס לשכת עורכי הדין באילת, וטענה כי "הממשלה מחביאה מהציבור שעברה ממדיניות מוצהרת של הכרעת החמאס שנכשלה, למדיניות מוסתרת של שימור שלטון החמאס". 

"הממשלה בוחרת את האופציה הביטחונית הרעה יותר כי היא פחות מסוכנת לה פוליטית, ומעדיפה שלטון חמאס ולהבות אש נמוכות. החמאס הוא סכנה ביטחונית אבל אין אתו סכנה לשלום מבחינתם. הם מנהלים דיאלוג עם הקיצוניים, ובכל הזדמנות יסבירו לציבור למה דווקא המתונים שמשתפים איתנו פעולה נגד הטרור מסוכנים יותר", הוסיפה לבני. 

עוד הוסיפה לבני כי "אני בעד החלפת שלטון החמאס, על ידי הגורמים הפרגמטיים עד לפירוז עזה כיעד בינלאומי משותף. צריך לשים את הדברים על השולחן: ישראל מנהלת משא ומתן עקיף עם חמאס במקום מו"מ ישיר עם הרשות הפלסטינית. היא בוחרת את האופציה הביטחונית הרעה יותר כי היא פחות מסוכנת פוליטית". 
 
לארה אל-קאסם. צילום: אבשלום ששוני


כמו כן, לבני התייחסה לפרשת הסטודנית לארה אל-קאסם: "מדובר בדמות לא חשובה בעליל, והנזק שנגרם למדינת ישראל מהפרשה גדול יותר מכל נזק שהיא יכלה לעשות אי פעם בעצמה לישראל. מה יש לנו להסתיר? איפה הביטחון העצמי? ה- BDS לא מקבל את קיומה של ישראל, ככה שכנעתי את העולם נגדם וכך צריך לפעול, בחכמה". 

בליכוד השיבו לדברי לבני בשבת תרבות, ומסרו:  "קוראים לציפי לבני לגלות אחריות ולהפסיק לשמש כדוברת של אבו מאזן שמשלם משכורות עתק לרוצחי יהודים ומנסה ללבות מלחמה חדשה בדרום על ידי חנק כלכלי של תושבי רצועת עזה". 

מלשכת ראש האופוזיציה לבני נמסר בתגובה לכך: "כדאי שהליכוד, שמשתף פעולה עם החמאס, מעביר כסף ומשלם משכורות לארגון טרור שרצח ילדים יהודים הוא תמצית קיומו - לא יטיף מוסר. מי שמעדיף את אלה ששולחים את השהידים, כדאי שישתוק. רק הליכוד יכול לשחרר אלפי טרוריסטים, לתחזק אותם ולקרוא בוגדים לאלה שדואגים לביטחון ישראל".