בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, הקבינט המדיני-ביטחוני יאפשר ארכה של כמה שבועות למיצוי המו"מ לפינוי בהסכמה, כך נמסר היום (ראשון) מלשכת ראש הממשלה. כל השרים הצביעו בעד ההחלטה פרט לשרים נפתלי בנט ואיילת שקד שהתנגדו. נתניהו התייחס מוקדם יותר לפרשת הקפאת פינוי הכפר, ואמר כי הוא יפונה ככל הנראה בהסכמה. "זאת החלטה של בית משפט", אמר נתניהו במהלך פגישתו עם מזכיר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין, "זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר. משך הזמן שניתן לנסות לפנות את זה בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט. אני אכנס אותו היום, נקבע, זה יהיה קצר, ואני מאמין שזה גם יהיה בהסכמה".



יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הביע את התנגדותו למהלך ההקפאה וציין כי "חאן אל אחמר יפונה. מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"ץ. במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה".



כזכור, גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו אמש כי הריסת הכפר הבדואי שבמישור אדומים תידחה. "הכוונה היא לנסות למצות את המו"מ ואת ההצעות שהתקבלו מגורמים שונים, כולל בימים האחרונים", מסרו הגורמים. ההחלטה התקבלה למרות שבחודש שעבר קבע בג"ץ כי הממשלה יכולה להרוס את הכפר משום שנבנה באופן לא חוקי. זאת למרות התנגדות התושבים שטענו כי הם גרים באזור עוד מלפני שנת 67', אז ישראל כבשה את האזור מידי הירדנים.



בתוך כך, גורמים במשרד המשפטים מציינים כי היועץ המשפטי לממשלה לא הביע התנגדות לפינוי הכפר זאת לאחר שגורמים שונים טענו אמש כי ההחלטה לדחות את הפינוי נובעת מהזהרת התובעת בבית הדין הבין-לאומי כי היא עוקבת אחרי פעולות ישראל במאחז הבדואי ושהריסתו עלולה להוות פשע מלחמה. במשרד המשפטים הבהירו כי דחיית הפינוי נובעת מהחלטה מדינית בלבד והיועץ המשפטי לממשלה לא שינה את חוות דעתו המאפשרת את הפינוי, חרף איומי בית הדין בהאג.



חבר במפלגתו של בנט, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר הבוקר לכאן ב': "זו כניעה מבישה שפוגעת באינטרסים הישראלים. זה חמור כי מייצר אפליה בין נתיב האבות ועמונה, שם הרסו בתי יהודים. צעד לא נכון שפוגע בריבונות של מדינת ישראל. אני מעריך שאם תיווצר תסיסה משמעותית בקואליציה ראש הממשלה יהיה קשוב לה וייתן הוראה. מי שאשם באופן חד משמעי זה ראש הממשלה וכחבר בקואליציה אני לא מוכן לעבור על זה לסדר היום".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, אמר הבוקר כי "לא ייתכן שאכיפה תתבצע רק כלפי יישובים יהודיים. זוהי פגיעה משמעותית בריבונות ומשילות של ממשלת ימין בישראל. אני קורא לראש הממשלה לחזור בו מההחלטה ולפנות את מאחז אל עמאר עוד השבוע כפי שנקבע. ממשלה ימנית והחלטות לאומיות ולא ממשלת ימין עם כניעה לשמאל".
ח"כ עמר בר-לב אמר: "הקפאת פינוי חאן אל אחמר - מעשה נכון ונבון, אבל הדרך כרגיל עקומה. מדוע צריך ראש הממשלה לחץ בינ"ל ואיומים כדי לקבל החלטה נכונה וצודקת להגיע להסכמה עם התושבים. ברכות ליואל מרשק הפעיל החברתי הבלתי נלאה, ולפרופ' דן טרנר, תושב כפר אדומים, על חלקם במהלך ובמאבק".