שרת התרבות מירי רגב התייחסה היום (ראשון) לעימות המתוקשר בין יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה למגישת הטלוויזיה אופירה אסייג וכינתה את אשת התקשורת "אישה רעה". השרה נשאלה בפתח ישיבת הממשלה על חילופי הדברים ואמרה כי "באופן עקרוני אני לא מתעסקת עם הזוג ברקוביץ' ואופירה, אין תוכנית שהם לא מדברים רעות עליי, ופוגעים בי. יש שם גסות ורוע נוראי, כל הזמן הם רוצים להיכנס ולבקר בצורה לא ענייינית. אם זה לא היה יאיר, אז לא הייתי מגיבה להם, אני לא מגיבה להם כבר שנתיים וחצי ולא מתכוונת להמשיך ולהגיב". 

"אבל בעניין שלו - נחצו כאן קוים אדומים, עם כל הכבוד, היא צריכה להיות המבוגר האחראי, ולא לרדת לרמה כזאת. מה מצפים, שלא יגן על ההורים שלו? שמדברים על אמא שלו ואבא שלו דברים מכוערים ובוטים, שלא יגיב? היא צריכה לשים קווים אדומים. חוץ מזה לא צריך להתעסק עם ילדים ומשפחה של נבחרי ציבור. גם היא לא רוצה שיתעסקו עם המשפחה והילדים שלה. אז כן, הוא בן שגר עם ההורים שלו. לא צריך להתעסק עם משפחה. זה דבר לא נכון, לחצות קו אדום. תתייחסו לראש הממשלה, אבל למה להתייחס למשפחה שלו? היא פשוט אישה רעה, ואני לא מגיבה לה. רוצים לבקר את נבחרי הציבור - אין בעיה, במשפחה לא לגעת", הוסיפה רגב.

בתגובה לדבריה החריפים של רגב, אמרה אסייג ל"מעריב אונליין": "הנה מירי חזרה ללקק, אולי ככה היא תקבל ג׳וב מביבי".

אופירה אסייג, יאיר נתניהו. צילום: יח"צ, אבשלום ששוני


על חוק הנאמנות בתרבות אמרה רגב: "הוא לא בגרסה מרוככת, הוא מצוין. צריך למתוח את הגבול בין חופש הביטוי לחופש ההסתה. הגיע הזמן שהוא יחוקק. בישיבת הממשלה נקבל פטור, נאשר אותו, ונתחיל חופש הביטוי כן, חופש האמנות והתרבות כן, חופש הסתה לא ולא".

על חאן אל אחמר: "אני לא חברה בקבינט, לא הייתי בדיון שהתקיים. אני מאמינה שכמו שרה"מ הבטיח, הכפר הזה יפונה. אם בג"ץ אישר את הפינוי, עם כל הכבוד ללחצים הבינלאומיים המופעלים, אין שום סיבה שזה לא יקרה. לא ראיתי שיש לחצים כאלה שמדברים על פינוי יהודים. הכפר הזה מפונה כפי שהחליט בג"ץ". 

כזכור, בנו של ראש הממשלה תקף במהלך סוף השבוע את שדרית הטלוויזיה, ואף איים לתבוע אותה. אתמול כתב נתניהו הבן על אשת התקשורת: “אסייג היא בהמה גסה, שהגיעה לאן שהגיעה בזכות רומן עם גבר נשוי”. ההתנצחות בין השניים החלה לאחר שאסייג אירחה בתוכניתה את אורנה פרץ, שהתפרצה לעבר אביו של יאיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך נאום, והוא ענה לה “את משעממת”. לאחר שהתארחה בתוכנית של אסייג ואייל ברקוביץ’, כתב נתניהו הבן: “הסיבה היחידה שקשת משדרים את התת־רמה הזאת, היא בגלל ההסתה שלה נגד אבא שלי ומשפחתנו ונגד ציבור הימין. ההתחנפות שלה לשמאל בשביל להיות מקובלת בברנז׳ה מבחילה”.
 
בתגובה לדברים, כתבה אסייג בחשבון האינסטגרם שלה: “אני מאחלת למשפחת נתניהו לצאת זכאים במשפט ולזכור שהכי חשוב לא להזניח את הפריפריה. ליאיר אני מאחלת שסוף סוף ימצא עבודה, וככה אולי יהיה לו משהו מועיל לעשות, אין ספק שאת הגנים הוא קיבל מאמא”. בסביבתו של יאיר נתניהו הדגישו אתמול כי הוא עובד בארגון "שורת הדין", ובין השאר הוא מרצה לתיירים נוצרים על ההיסטוריה של ישראל.