שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) התייחסה הערב (ראשון) להחלטת הממשלה לדחות את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר, והסבירה כי היא ושר החינוך נפתלי בנט התנגדו להצעה מחשש שהיא תוביל לביטול הפינוי כולו. במהלך כנס בחירות של הבית היהודי במעלה אדומים הסמוכה ליישוב הבדואי אמרה השרה כי "השר בנט ואני התנגדנו היום לדחיית הפינוי מחשש שאם הפינוי יידחה כל פעם, הוא לא יבוצע". 



"אני מאמינה שנצליח ללחוץ ושהמאחז הלא חוקי יפונה. לא מדובר בהתיישבות של בדואים תמימים", הסבירה השרה והוסיפה, "מדובר בלחץ גדול שמפעילים הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי, כחלק ממאבק מדיני, ומדינת ישראל חייבת לעמוד על שלה. החשיבות היא גם מבחינת המיקום האסטרטגי , וגם מבחינה עקרונית של שליטה וריבונות. למעלה אדומים אנחנו צופים התרחבות ובטח שלא צריך לתת גושפנקא להתיישבות לא חוקית".

בנוסף לכך התייחסה שקד לנאומה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) במהלך הישיבה המיוחדת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, בו האשימה יחימוביץ' את שקד ביצירת מצג שווא של דמיון בין הסתה משמאל ומימין. שקד אמרה כי יחימוביץ' "עשתה שימוש פוליטי ציני ביום הזה. זהו יום קשה לכל החברה הישראלית. צריך לנצל אותו לאחדות ולא לפילוג. לצערי היא ופוליטיקאים אחרים מנצלים את היום הזה כדי לנגח את הימין כולו. הסתה, לצערי, יש גם מימין וגם משמאל. ביחד צריך להוריד את הלהבות. לצערי במקום לדבר על זה, הם בחרו להאשים ציבור שלם בשותפות להסתה. על כבודי אני מוחלת, אבל לא אמחל על הכבוד של ציבור ענק שאני מייצגת. דבריה היו לא מוסריים, בטח לא ביום כזה".