ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שב ותקף הבוקר (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו, "מוביל את המדינה לכיוון רע מאוד". בראיון בגלי צה"ל הוא טען גם כי הוא לא "מוצא בעיה באמירות של משפחת רבין" בטקס האזכרה שהתקיים אתמול בהר הרצל, וכי "נתניהו אחראי להסתה נגד רבין".



 "אני לא מוצא שום בעיה באמירות של משפחת רבין", אמר ברק בפתח דבריו, והסביר: "הוא לא נרצח בשל עיניו או משום שהיה מפקד לחימה במלחמת השחרור. הוא נרצח משום שהוא ניהל מדיניות שתכליתה ניסיון להגיע להסדר עם הפלסטינים".



"הייתי אז שר בממשלתו וראיתי את ההפגנות נגדו", הוסיף רה"מ לשעבר. "אני זוכר את פואד בן אליעזר מגיע לכנסת ואומר לכולם 'יהיה פה רצח'. מה שקרה בכיכר ציון, אלו לא דברים שאפשר להתעלם מהם. מי שאומר שנחה הרוח על הרוצח המטורף והוא החליט לבצע את המעשה הזה, לא מבין מה קורה פה. את ההשראה הוא קיבל מרבנים כמו הרב דב ליאור. הרב הזה ואנשים כאלה היו מקורות ההשראה של ברוך גולדשטיין ושל יגאל אמיר. נתניהו עמד על המרפסת, בעוד שאנשים כמו דוד לוי עזבו את המרפסת. הוא לא אחראי לרצח, אך אחראי להסתה, שנמשכת גם היום. ממשלה לגיטימית צריכה להתרגל לקבל ביקורת בוטה, ואני מקווה שהיא תוחלף בבחירות הקרובות".



ברק. צילום: פלאש 90
ברק. צילום: פלאש 90

לדבריו, "זה יהיה עיוות של ההיסטוריה לא לעמוד על כך שהלקח העיקרי מרציחתו של רבין קשור לעובדה שבמדינת ישראל קרה ניסיון להסית נגד ראש ממשלה, שקידם מדיניות מסויימת". 
עם זאת, טען כי "נתניהו היה קצין טוב, ובאמת ניחן בדבקות במטרה. אבל כראש ממשלה הוא מוביל את המדינה לכיוון רע מאוד. כשהייתי בממשלתו הייתה ממשלה אחרת, שכללה אנשים כמו דן מרידור, בני בגין ומשה יעלון ואחרים. לא אפשרנו את התנפלות הממשלה על יסודות הדמוקרטיה. אי אפשר היה לקעקע אז את בית המשפט העליון ולסתום את הפיות לתקשורת, או לרכוש בעלות עליה ולבטל ערוצים. אין פה שליטה על מה שקורה, יש פה בלבול שלם בהנהגה של המדינה. הוא מוביל כניעה לחמאס בדרום, קריסה מול אבו מאזן ומשבר עמוק מול ירדן". 
לטענתו, "יש לנסות לפתור את המשבר עם ירדן בדרכי נועם. מספרים לנו שאם רק ננהל את הסכסוך שום דבר רע לא יקרה. מי שחושב שלהתנהגות העקומה של ישראל אין שום מחיר, ושלאף אחד בעולם לא אכפת - טועה. אנחנו צריכים ממשלה שלא מפחדת לקחת את גורלנו בידינו ולקבל החלטות. לא חמאס ולא הפלסטינים צריכים להגדיר מי אנחנו. אנחנו צריכים ללכת ולעשות את מה שטוב למדינת ישראל".