יו"ר הקואליציה, דוד אמסלם, התייחס הבוקר (שני) לאירועים שהתרחשו אתמול במהלך יום הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין במהלכם הטיחו נכדתו של רבין, נועה רוטמן וחברת הכנסת שלי יחימוביץ' ביקורת חריפה במהלך נאומיהן. "אני חושב שהן הגזימו", אמר אמסלם, "זה נשמע לך סביר שביום הירצחו של יצחק רבין זיכרונו לברכה בישיבה ממלכתית יאמרו דברים כאלה. ביקשתי בישיבה עם ראשי הסיעות שבוע שעבר שיגיעו לישיבות לזכר גנדי ורבין. ביום שלישי שעבר אף אחד מהאופוזיציה לא הגיע לאזכרה לגנדי באופן מכוון. בדרך כלל אתה מצפה ביום כזה לדבר באופן ממלכתי ולהעביר מסר. אני חושב שזה לא מכובד".



"ביום הזיכרון לא עושים פוליטיקה, זה יום זיכרון", המשיך והוסיף אמסלם, "שידברו על המעשה הנתעב, שידברו על החינוך של הנוער, לא צריך לבוא ולהגיד מי זרק את הרימון ומי ירה בקלצ'ניקוב. אני מניח שראש הממשלה לא בא ומונה את כל מה שעשה השמאל לאורך ההיסטוריה. הירי על אלטלנה ועוד דברים. בכנסת הם עולים, יחימוביץ' והחברים שלה בראשות ציפי לבני, כמה שנאה, כמה זלזול. כל שבוע קוראים לראש הממשלה מושחת, מבזים אותו, לא היו מדברים ככה לבן אדם ברחוב. יש פה תהליך דה לגיטימציה, הם לא מקבלים את בחירתו כבר מאז".



אמסלם התייחס לאמירות בוגדים המופנות כלפי גורמים בשמאל ואמר כי "אני אחראי על כל מישהו חסר דעת שאומר משהו שהוא לא ראוי. אני לא מקבל את הקריאה בוגדים בשום פנים ואופן. ברק אמר רק לפני שבועיים שנתניהו בוגד בעמו. אמרו דברים שלא אמרו על אף ראש ממשלה. אני עושה הבחנה מאוד ברירה בין האובדן האישי של המשפחה לאובדן הלאומי של כל עם ישראל. רוטמן מדברת לא כי היא נכדתו של יצחק רבין אלא של ראש ממשלה שנרצח ולכן היא צריכה להעביר מסר פייסני ובוודאי לא לתת נאום פוליטי. התחילה תעמולת הבחירות ביום רצח רבין".



"אני באופן אישי הערכתי מאוד את רבין כבן אדם והרגשתי תחושת אי נוחות", המשיך אמסלם, "הרצח היה של איש מתועב שנמק בכלא ולכן עושים את הטקס הממלכתי כדי שדבר כזה לא ישנה. הייתי אצל רינה מצליח ונפלט לה הימים רצח את רבין אני אומר יש פה הסתה נגד הימין. יש מחלוקת וזה בסדר אבל אם תשמעו בכנסת מי מלבה את היצרים ומה אנחנו עונים להם אתם לא תאמינו".



אחרי אמסלם עלתה לדבר חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שכלפי נאומה הופנתה הביקורת של יו"ר הקואליציה. "אני חושבת שהנאומים היו מאוד ממלכתיים, מנומסים ומכילים. שמחתי לשמוע שחבר הכנסת דוד אמסלם חש אי נוחות, זה אומר שמשהו מרגיש לו לא טוב. זה מראה שבכל זאת יש לו מצפון. אני חייבת גם להעיר על ההשוואה בין גנדי לבין רבין וזה מעבר לעבודה שלגנדי היו קשרים עם עבריינים ופגע בנשים. גנדי נרצח בידי מחבל. רבין נרצח על ידי מתנקש יהודי בגלל דעותיו. אני רוצה להדגיש את ההבדל בין האירועים. לא ראיתי נהירה מהקואליציה לישיבת הזיכרון לרבין".



שלי יחימוביץ'. קרדיט: פלאש 90



"לא התכוונתי לשאת את הנאום הזה", הוסיפה, "כתבתי נאום אחר אבל באותו בוקר שמעתי את איילת שקד שאמרה ההסתה היא משמאל ומימיו והשיח מגיע מכאן ומכאן, היה חשוב לי לשאול מתי מישהו מהשמאל אחז בנשק והרג. אני לא מפנה אצבע מאשימה כלפי מחנה הימין אלא כלפי הממשלה. אתה רוצה שאתכחש למציאות? שאמציא מתנקשים מהשמאל? אם באותו בוקר אומרת שרת המשפטים שהיא גוזרת גזירה שווה בין האלימות בימין ובשמאל הייתה צריכה להגיד שהיא אינה דוברת אמת.



"העם על קצוותיו הוא הרבה יותר סובלני ושוחר פיוס מהממשלה האלימה הזאת", אמרה עוד יחימוביץ', "למי הציק בעם שאין חוק לאום? הממשלה היא זאת שמסיתה. היא גם מרחיבה את היעדים של ההסתה, זה גם רמטכ"ל, מפכ"ל, נשיא ונשיאת בית המשפט העליון. אני לא חושבת שיש יום יותר מתאים מזה. חשבנו שהלקח שנלמד מרצח ראש ממשלה על ידי יהודי הוא לקח לדורות והוא לא נלמד".