יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף היום (שני) שוב את הממשלה והעומד בראשה על אוזלת היד לטענתו בסוגיית רצועת עזה. בראיון לבן כספית ואירה אלדד ב-103FM אמר לפיד: "אני חושב שאנחנו צריכים להשתמש בארגז כלים הרבה יותר רחב, כולל חזרה לסיכולים ממוקדים. הם צריכים לדעת שעד שההרתעה הישראלית לא תחזור אין מה לדבר על הסדרה. גם מי שתומך בהסדרה צריך קודם להחזיר את ההרתעה. ישראל הייתה צריכה להקים פרויקטים בתוך עזה ולהשתמש בהם כדי לשלוט בגובה הלהבות".

הציבור יקנה אירוע כזה שאתה עוקף את הממשלה הזאת מימין?

"אני עושה מה שאני מאמין ומה שטוב למדינת ישראל. אני גם לא חושב שזה תקיפה מימין. אתה חושב שיצחק רבין ז"ל היה מגיב אחרת אם היו יורים טילים על באר שבע ועל תל אביב ושורפים את עוטף עזה? הבעיה של הממשלה הזאת שהם ארבע שנים לא עשו שום דבר אז הם נמצאים עכשיו באיזה היסטריה". 
"הממשלה לא עשתה כלום במשך ארבע שנים חוץ מאשר להדליף ולפטפט את עצמם לדעת ולהשמיץ אחד את השני. זה הקבינט הכי פטפטן בתולדות המדינה. אם אני ראש הממשלה הייתי אומר להם - 'השר הראשון שמדבר נגד הרמטכ"ל - עף מהקבינט' ואז יכול להיות שהם היו עושים את העבודה שלהם במקום להתראיין לטלוויזיה".

עוד הוסיף לפיד בנוגע למדיניות החוץ של ישראל: "אפשר היה למנוע את הופעת חגי אלעד באו"ם, בעבודה דיפלומטית נכונה - קיבלו הזמנה מבוליביה, מדינה שאפשר היה 'ללכת לה על הראש'. אבל אי אפשר לעשות את זה בפרטאץ' בלי שר חוץ במשרה מלאה וכשתפקודי משרד החוץ מחולקים בין שישה משרדים".

 


בתוך כך, כ-2,000 פלסטינים התעמתו הערב עם כוחות צה"ל באזור זיקים, וחלקם התקרבו לגדר, זרקו אבנים והבעירו צמיגים. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ובכמה מקרים בודדים בוצע ירי לרגליים לעבר מה שהגדירו בצה"ל כמסיתים מרכזיים. הפלסטינים דיווח על 20 פצועים בעימותים.