בחדשות עשר דווח אמש שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך שיחה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ש"אני יכול להיות קשוח עם נתניהו כמו עם הפלסטינים" וכי יהיה מוכן להפעיל לחץ על ראש הממשלה כדי שזה יקבל את תכנית השלום האמריקאית שתוצג בחודשים הקרובים. הבוקר (שלישי) התראיין יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, והתייחס לאפשרות שלחץ כזה יכלול דרישה אמריקאית מישראל לוותר על מזרח ירושלים. "לא תהיה בירה משותפת בירושלים גם עוד אלף שנה", אמר בנט בגלי צה"ל, "כל עוד אנחנו בממשלת ישראל, לא נסכים לעולם לחלוקת ירושלים, לבירה משותפת, לא עושים על זה משחקים, אח"כ יוצרים תקדים נוראי. לקח לנו שנים לחלץ את עצמנו מהבור של ברק ואולמרט שהציעו הצעות הזויות, והסכימו למשל להעניק לפלסטינים את הר הבית. כל עוד אנחנו בירושלים, לא נאפשר ויתור על הריבונות הישראלית".



"אין שום בעיה לנהל משא ומתן מדיני, אני לא נגד", הבהיר בנט. "ישבתי כשלבני ניהלה כזה, אבל יש נושא אחד קדוש - ירושלים. יש דברים שלא עושים. בשום אופן, גם לא כתמרון מדיני, לא נגיד כן לחלוקת ירושלים. לא נסכים גם לפשרה טריטוריאלית, אלא עם הערבים רוצים להעביר לנו שטח. אנחנו מוכנים לקבל שטח. אנחנו המדינה הקטנה באזור, לא נעביר יותר סנטימטר לערבים, נגמרה הסאגה, איפה כתוב שכל הזמן אנחנו צריכים למסור שטחים? עשינו את זה בעזה וקיבלנו גיהנום. העמדה שלי - לא להעביר סנטימטר אדמה".


השר התייחס לעימות בינו לבין שר הביטחון אביגדור ליברמן על המצב בדרום ועל ההתקוטטות סביב פינוי חאן אל אחמר: "יש פה ויכוח עקרוני. אני חושב שמדינת ישראל צריכה להראות ריבונות. יש פה פסק דין חלוט לגבי חאן אל אחמר, בעמונה ראיתי נחישות אחרת לגמרי. החשש שלי הוא שאותם לחצים שהובילו לדחייה, יובילו לדחיות נוספות. זה ויכוח לגיטימי, אני לא מתכוון לקחת את זה לכיוון האישי, לצערי הוא עשה זאת". 
 

האם הרמטכ"ל מונע פעולה בעזה?
"יש לנו רמטכ"ל מצוין, וראיתי יותר מאחד. הוא מקבל הנחיות מהדרג המדיני, ובמשך שבעה חודשים אנחנו מקבלים את המצב שיש הפרות ריבונות על הגדר, ואנחנו צריכים להגיד עד כאן. אמרתי בעבר שצריך להתייחס לכל מפריח בלונים כאל מחבלים, ואם היינו עושים את זה, זה לא היה מגיע לממדים האלה".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה כי "נער הגבעות מרעננה ממשיך לעשות שימוש ציני בכל אירוע ביטחוני"

בנט התייחס גם למשבר עם ירדן, בעקבות החלטת המלך עבדאללה לא לחדש את הנספחים לגבי נהריים וצופר: "יש הרבה מה לעשות בנוגע לירדן, היא תלויה בנו יותר משאנחנו בה. לירדן יש כלכלה רעועה, יש בה מיליון פליטים, הכדור הוא עגול". 

אתמול פורסם בחדשות עשר כי שר החינוך מאיים על ראשי האוניברסיטאות לשלול תקציבים אם לא יקבלו את אוניברסיטת אריאל. הבוקר הוא אמר כי "הסיפור פשוט, במשך שנתיים אוניברסיטת אריאל מתחננת להיכנס לוועד להכניס אותה, והם מתנהגים כמו מועדון סגור, אולי מסיבות פוליטיות. רק לפני שבוע הם טענו שהם לא קרטל, אני לא מתכוון לקבל מצב שיש אפליה גלויה נגד אריאל. שנתיים ניסינו בטוב, יש באריאל אלפי סטודנטים והאפליה הזו לא מקובלת עליי. אני מקווה לא להגיע לעצירת כספים, אבל אם הם רוצים להיות גוף יציג שייצגו את כולם, או שנתעסק עם כל אוניברסיטה לחוד".

בנט נשאל גם על הנחת חבילת הנפץ בתיבת הדואר של המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, שמממן ארגוני שמאל: "מותר לבקר את סורוס, הוא מיליארדר שמזרים המון כספים לגופים אנטי ישראלים וככזה אני אני רואה אותו באופן שלילי מאוד, ומותר לבקר אותו. אבל אסור להגיע לאלימות".