חבר הכנסת מיקי זוהר, החבר במפלגת הליכוד, הגיב היום (שלישי) בראיון לגלי צה"ל לפנייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שלא לקדם את "חוק החסינות", הצעה שנועדה לקבוע כי על מנת להגיד כתב אישום נגד חבר כנסת יהיה צורך להסיר את חסינותו בוועדת הכנסת, ולאחר מכן במליאת הכנסת. זוהר העביר ביקורת כלפי החלטת נתניהו, ואמר: "הוא עושה טעות חמורה". 



כזכור, נתניהו הסביר כי הוא משוכנע שלא יוגש נגדו כתב אישום כי "לא היה כלום". זוהר מנגד טען בראיון כי ישנו צורך מהותי בחוק: "אנחנו חברי הכנסת רוצים להיות מוגנים מפני רדיפה פוליטית, שראש הממשלה אגב חווה אותה יום יום. החסינות נועדה להגן על נבחרי הציבור כדי שרק הציבור יהיה זה שיוכל לשפוט אותם. לצערי הרב, ההתנגדות של ראש הממשלה עלולה לטרפד את זה". 



זוהר טען והדגיש כי לדעתו כל חברי הכנסת מצויים בפחד: "אין חבר כנסת במשכן, למעט אולי אחד או שניים, שלא מרגישים רדופים ולא חוששים. שיגידו כולם שהם לא חוששים ולא מפחדים, אבל כולם מפחדים וחוששים. למה? כי היום כולם מנסים להכפיש את שמך. זה הפך להיות כלי עבודה, והתקשורת מחבקת את זה. אנחנו לא אמרנו שהחוק הזה ימנע מהגעה לצדק, אבל הוא יגן על נבחרי הציבור". 



כזכור, כיום קובע החוק כי במקרה שהיועץ המשפטי לממשלה מגיש כתב אישום נגד חבר כנסת, חסינותו מוסרת באופן אוטומטי, אלא אם כן חבר הכנסת מתנגד לכך ומבקש מוועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותו, מהלך הטעון גם אישור של מליאת הכנסת.