חקירות נתניהו הגיעו לסיומן: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נתן את האישור הסופי ובימים אלו החל שלב הסיכומים בתיק בזק ו-וואלה, המוכר כתיק 4000, בהם נחקר ראש הממשלה בחודשים האחרונים. 

כבר באמצע חודש אוגוסט פורסם "במעריב אונליין" כי חקירת ראש הממשלה, שנקבע לאותו השבוע היא האחרונה בפרשת 4000, וכי רק התפתחות דרמטית תוביל לחקירות נוספות. כיוון שמדובר בתיק המשמעותי ואולי החמור ביותר עבור ראש הממשלה, שכן בפרשה זאת מעריכים כי הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית מוצקה לקשר לכאורה בין ראש הממשלה לאיש העסקים שאול אלוביץ, בעליהם של חברת בזק ואתר וואלה, וכן לעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים, הליך קבלת ההחלטה יימשך מספר שבועות, ולכל המאוחר הוא יועבר ליועמ"ש לממשלה לעיונו של פרקליט המדינה, שי ניצן, עד לסוף חודש נובמבר. 

על פי הערכת גורמים בכירים ברשות האכיפה, העברת החומר לפרקליטות תוביל להגשת כתבי אישום כנגד ראש הממשלה כבר בשליש הראשון של שנת 2019, אלא אם כן יחולו הפתעות מרחיקות לכת.

נזכיר, כי בחודש פברואר הגישה המשטרה את המלצותיה בפרשות 1000 (המתנות) ו- 2000 (הקלטות ראש הממשלה ונוני מוזס,) ובעטייה גיבוש תשתית ראייתית לעבירות שוחד ושחיתות ציבורית מצד ראש הממשלה, אולם לבקשת היועמ"ש לממשלה בוצעה ב- 6 באוקטובר השלמת חקירה בתיקים אלו ולאחריה הועבר החומר הנוסף ליועמ"ש, הרואה צורך חיוני לאחד בין התיקים בשל מאפיינים זהים כמעט בכולן, וכן ראיות המצביעות לכאורה על דפוסי התנהגות חמורים

ניר חפץ. צילום: פלאש 90



המשטרה פתחה מחדש בחקירות לפני כחצי שנה עקב עדותו של עד המדינה ניר חפץ. עדותו של חפץ נגבתה לאחר שכבר הוגשו סיכומי ומסקנות תיקי 1000 ו-2000, וזאת במסגרת פרשת 4000. חפץ חיזק את החשדות בנוגע להתנהלות מול ראש הממשלה, ובהבטחה לכאורה שהעניק ראש הממשלה למוזס בפרשת 2000. כמו כן, גם לגבי המתנות הוסיף חפץ מידע שיש בו כדי לסייע בביסוס התשתית הראייתית נגד נתניהו. 



לפני כחודשיים נחקר ראש הממשלה בפעם ה-11, ובסיומה אמר כי הוא "בטוח שתיק בזק קרס באופן סופי". בתגובה הרשמית מטעמו של נתניהו נמסר לאחר החקירה כי "רה״מ נתניהו בטוח שתיק 4000 קרס סופית. הנתונים מוכיחים באופן חד משמעי שהסיקור על נתניהו בוואלה בתקופת אלוביץ׳ נותר שלילי כפי שהיה כשוואלה היה בבעלותו של עמוס שוקן, ולא השתנה כהוא זה כשנתניהו נהיה שר תקשורת".