השר צחי הנגבי הודה כי היו "מקרי הסתה קשים" לפני רצח רבין אך אמר כי אינו יודע אם הם הובילו להתנקשות. השר התייחס הבוקר (רביעי) לעצרת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, שתתקיים בסוף השבוע. "הייתה פנייה אישית שלי לנאום בעצרת כנציג הממשלה והליכוד ואישרתי ללא היסוס", אמר בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM. "זה נכון שבאופן טבעי העצרות הללו משקפות את הכעס והזעם של מחנה מסוים, אך אנחנו רוצים לתת לצלקת להגליד וטוב עשו מארגני העצרת כשפנו גם למחנה האחר. אייצג את ההשקפות שלי ללא סטייה". 

כשנשאל אם הייתה הסתה בימין לפני רצח רבין, אמר הנגבי: "היו מקרי הסתה קשים מאוד אך אינני יודע אם זה מה שהוביל לרצח. זה בוודאי לא היה בהנהגת הימין או מיוזמתו של ראש הממשלה היום. אני זוכר שבכל פעם כשהקהל החל להתלהם וכינה את רבין כבוגד, ראש הממשלה עצר את דבריו והבהיר שהוא לא בוגד אלא טועה והקהל השתתק מיד. אין קשר בין ההפגנה שהייתה ברעננה בה סחבו ארון קבורה לדברי הבלע שאומרים היום על ראש הממשלה הנוכחי".

מוקדם יותר התייחס למשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין והביע תמיכה ביוזמת יו"ר הקואליציה דודי אמסלם לקדם חוק שימנע מהנשיא את האפשרות לשלול מראש המפלגה הגדולה להקים את הממשלה לאחר הבחירות. "יש לנו גאווה גדולה בארצנו כי אנחנו מדינת החדשנות. לא רק בהייטק אלא גם בפוליטיקה ובנוגע למה שקורה לאחר הבחירות", אמר הנגבי. 




"המצאנו שיטה חדשה בה לאחר שמסתיימת ספירת הקולות מתחיל מרוץ אחר רסיסי מנדטים על מנת שאלו ימליצו על ראש המפלגה הגדולה להרכיב את הממשלה. השינוי הנדרש הוא שייאמר במפורש בחוק שמי שזכה ברוב קולות העם הוא זה שינסה להרכיב ממשלה", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי.

"אי אפשר שהוא יהיה ראש הממשלה כי כבר קרה בעבר מקרה בו המפלגה שזכתה ברוב הקולות לא הצליחה להרכיב קואליציה. צריך לוותר על החודש המייסר שרק מחזק את כוח הסחטנות של המפלגות הקטנות ופוגע בציבור כולו", אמר הנגבי. כשנשאל אם לדעתו הנשיא מסוגל להטיל על מישהו אחר מתוך הליכוד מלבד נתניהו את הרכבת הממשלה, השיב השר: "לא, זה דבר הזוי ואין לו שום היתכנות".