עימות חריף התרחש היום (רביעי) בכנסת, בעוד "מופע" שייזכר לא בגלל המהות, אלא בזכות הדברים שנאמרו בו בין חברי הכנסת. הצעת החוק להקים "רשות לטקסים וסמלים ממלכתיים", שתפקידה הוא למזער את תפקידו של שר התרבות באירועים, עלתה היום לדיון במליאה, כשח"כ שיזם אותה, יואל חסון, הסביר כי הוא עושה זאת על מנת ליצור הגנה מפני שרים שייקחו את האירועים לכיוונים לא ממלכתיים. ח"כ חסון האשים מעל בימת הכנסת את השרה מירי רגב, ונתן דוגמאות מחגיגות ה-70 לישראל. השרה עצמה לא נשארה חייבת, ותקפה אותו בחזרה בחריפות, כשהיא מכנה אותו "חבית ריקה בשקל וחצי". בסופו של דבר ההצעה נדחתה לאחר ש-29 ח"כים הצביעו בעד ו-46 התנגדו לו. לשיא הגיעה השרה שיצאה מהמליאה וסימנה לעבר הדוכן "אתה אפס".
 
ח"כ חסון אמר מעל דוכן הכנסת: "ההגנות שלנו באות בגלל היוזמות ההזויות שלכם. בואו נסתכל על הרשות הזאת, או עמדו בראש הוועדה הזאת. מעולם, מעולם הם לא חשבו להתערב ולהגיד למנחה בטקס איזה ז'קט היא תלבש או לא תלבש. בכלל נראה שאירוע המשואות היה סוג של אירוע משפחתי שלה. ראש המשפחה הוא בנימין נתניהו, השרה רגב לא פועלת למען הממלכה, למען הציבור. היא פועלת למען נתניהו. היא פועלת עבורו".

"אני חושב שנאמנות זה דבר חשוב בפוליטיקה. זה חשוב. אני הלכתי דרך עם שרון, אולמרט, והיום עם לבני. אבל לא התרפסות. לא להגיע למחוזות שהשרה מגיעה אליהם. לא יודע אם יש לה מודעות עצמית. את שרה בממשלת ישראל. יש לי כבוד לתפקיד שאת נושאת בו. יש לציבור כבוד לתפקיד, וההתרפסות מביישת אותנו כמדינה". 

"הטקסים הם לא אירוע משפחתי"

"הטקסים הם לא אירוע משפחתי", הוסיף חסון. "צריכים להיות בהם כולם. צריכים להרגיש בהם כולם שווים. אני לא רוצה לראות שר בממשלה, שיושב ומסמן כיסאות. עד לרמה הזאת ירדת. כל כיסא וכיסא את ידעת מי יושב בו. ידעת שכל המתחנפים יישבו לידכם, מעגל הגנה. לא רציתי לקדם חוקים כאלה, אבל כשמגיעה שרה ומקדמת אירועים כאלה, חבריי, צריך הגנה משרים כאלה. אני לא יודע מה יהיה שנה הבאה. התיאבון גדל. החוק אומר דבר מאוד פשוט - ממלכתיות. הוועדה, הטקסים, הרשות, הכל מנוהל בצורה שקופה. 

"נהיה כאן כמו צפון קוריאה. אתם הרסתם את אירועי 70 שנה, כי התעסקתם בזה שראש הממשלה יקבל עוד 4 דקות ואדלשטיין יושפל. את כל חברי הכנסת השפילו. שמו אותנו ביציע הצדדי. פעם ראשונה. זה היחס לכנסת. תמיד בטקסים האלה. הסמלים הם של כולנו, ולא שר בממשלה ינהל איזה שיר נשמע, ואיזה אומן יופיע. שלא לדבר על נאומים כאלה ואחרים. תפילו את החוק, תהפכו אותנו לצפון קוריאה. את מחייבת אותנו ליצור הגנות עם הפעולות שאת עושה בתפקיד שלך. את ספסרית של כרטיסים. מבקר המדינה בודק את זה עכשיו. מה שחשוב לך זה הפריימריז".

ראש הממשלה ורעייתו בטקס הדלקת המשואות מעורר המחלוקת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


רגב: "חבית ריקה, כמה שטויות אפשר להגיד"

השרה רגב לא נשארה חייבת ואמרה מעל הדוכן: "כמה מפלגות עברת חסון? איזה אדם נמוך. תמיד היית כמו ראש המפלגה שלך, כלום. לא עשיתם כלום בחיים שלכם, חבורה של חמוצים, שמדברים ומדברים, ותמשיכו לדבר ככה. אתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר. אתה אומר 'בואו נישאר ממלכתיים' ומדבר על חוק נאמנות בתרבות בלי לדעת על מה הוא. אתה יודע על מה מדבר החוק הזה? מיכאלי אמרה 'ניקח בכוח את מה שמגיע לנו'. אז מה אתה מצפה. לא מגיע לכם כלום. תגיעו לקלפי ותקבלו את מה שמגיע לכם. אתם לא יודעים על מה החוק הזה מדבר".

"אם היית מדבר בצורה הגיונית הייתי מדברת אתך אחד על אחד, אבל אני רגילה לאנשים שעושים רעש מכלום חבית ריקה עם שקל וחצי שעושה רעש זה מה שאתה. יואל חסון רוצה שהכנסת תנהל אירועים ממלכתיים. שראש הממשלה לא יופיע במשואות. זה מה שאתה רוצה. אז אני רוצה להגיד לך. הכנסת לא תנהל את זה כי ועדת שרים לטקסים וסמלים היא תחת הממשלה ולכן הממשלה תנהל אותה. מתי ראית מזרחיים מדליקים משואה? ועמך ישראל מגיע למשואות, ובני מיעוטים נשים ונכים. תתבייש לך".

"זה מעליב כי אתם אומר 'מה ירצה אותך'? קבלת סגן יו"ר כנסת תכבד את התפקיד. כמה שטויות אפשר להגיד? כמה שקרים אפשר לדבר. אתה לא מתבייש? מה הבעיה שמפרגנים לראש ממשלה? בעיניך זה נראה התחנפות נמוכה. בעיני זה נראה דבר יפה של הכרת תודה. איזה ראש ממשלה עשה מה שעשה נתניהו?".

מליאת הכנסת, ארכיון. צילום: פלאש 90


"אתם לא סובלים שאנחנו מחמיאים לנתניהו. חמוצים יישארו חמוצים"
 
"הביא כל כך הרבה לקידום ברמה ביטחונית כלכלית חברתית. היה לכם יו"ר בוז'י שאמר בידוד מדיני. אוסטרטדה של מנהיגים זרים באה לישראל. צריך לענות לך באותה מטבע שאתה מדבר. נמאס לשמוע את הבורות והשטויות שלכם. הצעת החוק הזאת פסולה, של חמוץ, שלא מסתכל ממלכתית על הדברים. אתם לא סובלים שאנו מחמיאים לראש הממשלה תתבייש לך. הלוואי שאתה היית עושה בקדנציות שלך שליש ממה שאני עשיתי, אבל מה לעשות? חמוצים תמיד יישארו חמוצים".
חסון השיב לאחר מכן: "זה קצת אירוני שאת תגידי לי להפסיק לדבר שטויות. מי שמדברת שטויות באופן יומי לא יכולה להטיף לאחרים. מציע לך להיות קצת יותר צנועה. מה שציפי לבני עשתה את לא תעשי גם בעוד עשר קדנציות. אתה לא קרובה להבין מה שהיא יודעת לעשות. ראינו פה איבוד שליטה. בשורה התחתונה את רוצה להישאר ספסרית של כרטיסים. בזה התעסקת. בספסרות. מבקר המדינה בודק את זה".