ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים הערב (רביעי) בכיר לשעבר בליכוד בחתירה נגדו. את הדברים החריפים, בהם נתן רמז עבה כי מדובר בגדעון סער, אמר נתניהו בזמן הרמת כוסית לכבוד יום הולדתו, שנערכה בלשכת רה"מ בירושלים. "אני אגיד לכם. זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה ורקח איזה תרגיל חתרני, שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שאני לא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה".
עוד הוסיף: "אני מסתובב בארץ יחד אתכם ואני רואה את התמיכה האדירה בנו: בי, ברעייתי, תמיכה שאני לא זוכר כמותה מאז שנכנסתי לפוליטיקה. ולכן מלכתחילה זה נועד לכישלון כי הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ואנחנו נחשוב מה לעשות עם זה".
נתניהו: "שר בכיר לשעבר בליכוד רקח תרגיל חתרני נגדי"

דבריו החריפים של נתניהו מגיעים לאחר שבית הנשיא הגיב הבוקר לפרסום ב"ישראל היום" לפיו נתניהו פתח במאמץ למנוע את הקדמת הבחירות בשל חשש כי הנשיא ראובן ריבלין לא ייתן לו להרכיב את הממשלה הבאה גם במקרה שבו ינצח, בשל הסכסוך האישי ביניהם. בתגובת בית הנשיא נמסר כי הדיווח הוא "תיאור של פרנויה" וכי יש להשאיר את הטיפול בתופעה ל"אנשי מקצוע שאינם דוברים". 

כזכור, מסביבת נתניהו נמסר הבוקר כי הגורם שיזם את המהלך לפיו ריבלין לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה הבאה, כפי שדווח ב"ישראל היום", הוא בכיר לשעבר בליכוד - ברמז ברור לשר לשעבר גדעון סער. "המזימה שפורסמה היום ב״ישראל היום״ לא נולדה בבית הנשיא אלא אצל בכיר לשעבר בליכוד, שגם דיבר על כך עם כמה מהשותפים לקואליציה", אמרו.

ריבלין וסער. צילום: יקי צימרמן
 
השר לשעבר הגיב בפוסט בטוויטר, בו הכחיש את הרמיזות כלפיו. "בדרך כלל איני נוהג להתייחס לטענות הזויות ובפרט שאין אדם שמוכן להתייצב מאחורי הדברים ולומר אותם בקולו. אבל מאחר ששמי שורבב אני מודיע בצורה הכי ברורה: אין שחר לדברים שפורסמו. הם מופרכים לחלוטין. מטרידה אותי המחשבה שיש מי שלוחש על אוזנו של ראש הממשלה הבלים מסוג זה", צייץ סער. "נמתין בכליון עיניים לבדל של ראיה לאישוש תיאורית הקונספירציה המגוחכת".
 
לפי הדיווח ב"ישראל היום", גורם בכיר בליכוד המקורב לריבלין פנה לחבר וחברת כנסת מהליכוד ולאיש תקשורת המקורב לליכוד, וביקש מהם לשתף פעולה עם המהלך אם ייצא לפועל. "קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים״, נמסר מבית הנשיא. 
 
יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, ינסה להעביר חוק הקובע כי לנשיא לא תהיה סמכות להחליט על מי תוטל מלאכת הרכבת הממשלה אחרי הבחירות. "הפרסום הבוקר בישראל היום הוא מחשבה הזויה בכל רובד. זה לא מוסרי, לא דמוקרטי ולא הגיוני. אני חושב שזה לא יקרה ולא יכול לקרות, אבל לצערי גם דברים מובנים מאליהם יכולים לקבל פרשנות מעוותת ולהיות מנוצלים לרעה. לכן אנסח הצעת חוק שתסדיר את העניין", אמר.