ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יצא הבוקר (חמישי) נגד החלטת דרכנו להזמין את השר צחי הנגבי לנאום במוצאי שבת ה-3 בנובמבר בעצרת לזכר יצחק רבין ז"ל, ולעומת זאת לא להזמין נציג של מרצ לנאום. ברק כתב בטוויטר כי השר מהליכוד השתתף בהפגנה נגד ראש הממשלה המנוח בכיכר ציון בירושלים וב"הסתה נגדו". ראש הממשלה לשעבר כינה את החלטת דרכנו לא להזמין לאירוע את נציגי מרצ "שגיאה קשה ולא נסלחת".



"עצרת לציון רצח רבין - עם נואם שהיה אז על המרפסת בכיכר ציון, ובלי יורשיהם של שולה אלוני ויוסי שריד זו שגיאה קשה ולא נסלחת. לא מאוחר לתקן. שום הסברים לא יחליפו החלטה נחרצת להזמין את מי שהיו, עם כל הקשיים, עם ולצדו של יצחק. לא בהסתה נגדו", כתב מנהיג מפלגת העבודה לשעבר בחשבון הטוויטר שלו.



יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התנה את השתתפותו בעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בכך שישתתף גם שר בכיר מהימין, כך דווח אתמול ב"החדשות". לפיד מסר כי "רבין היה ראש הממשלה של ישראל כולה - מרכז, ימין ושמאל וכך יש לכבד את זכרו".
עוד דווח ב"החדשות" כי יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני נפגשה אתמול עם מנכ"לית "דרכנו" פולי ברונשטיין, וביקשה ממנה לצרף את מרצ לרשימת הנואמים. מדרכנו נמסר בתגובה כי "הרשימה עוד לא סגורה ויהיה בה יצוג לימין ולשמאל".

 צחי הנגבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צחי הנגבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
מוקדם יותר מחתה על כך יושבת ראש מרצ חברת הכנסת תמר זנדברג בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM. "אני כועסת ומודאגת", הסבירה, "האופן שבו העצרת מתגבשת צריך להוות קו אדום לכל מי שרואה את עצמו חלק ממחנה השלום".

יושבת ראש מרצ אמרה כי "אם המפלגה לא תיוצג בכיכר, כמי שממשיכה את דרכו ומתנגדת להסתה, זה יהיה ניצחון להסתה המשתוללת היום". היא הוסיפה: "שמעתי את העצרות הממלכתיות, בהן נעה רוטמן ויונתן בן ארצי אמרו דברים נוקבים ומדויקים וגם את נציגת האופוזיציה שאמרה דברים מאוד נוקבים וחשובים. אמשיך לדבר ולזעוק את הזעקה המשותפת להרבה גורמים שהיו סביב רבין".