השר לשעבר גדעון סער אמר הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טפל עליו "עלילה שקרית" וכי "נחצה כאן קו אדום". סער קרא לראש הממשלה להציג ראיות לטענתו כי פעל נגדו בחתרנות. "ראש הממשלה נתניהו בחר אתמול לטפול עליי עלילה שקרית, יש מצבים בחיים שצריך לדעת לספוג, והייתי במצבים כאלה. אבל האמת היא שנחצה פה קו אדום. לנתניהו יש הרבה אויבים, אני לא אחד מהם", אמר.



"סייעתי לו מאוד להיבחר ולהגיע לשלטון. נתניהו יודע זאת. לצערי הוא מוקף אנשים חורשי רעות ומזימות, שטובות המדינה והליכוד לא נגד עיניהם. זה פוגע בתנועה ומזרים רעל בעורקיה. אני קורא לראש הממשלה - הצג ראיות או חזור בך", הוסיף. "אני הודעתי לפני שנה וחצי שאני אחזור לפעילות ציבורית, ושם דבר לא יפריע לי לעשות את זה".



סער אמר כי קיבל את הכרעת תנועת הליכוד ואת מנהיגותו של נתניהו. "אמרתי אינספור פעמים, מאחר שהתנועה קיבלה החלטה ברוב של שני שלישי, זמן קצר אחרי הבחירות, להחליט מי יהיה המועמד שלנו בעוד כמה שנים, ואני כיבדתי את הכרעת התנועה", אמר השר לשעבר מהליכוד.



"חשוב מאוד להבין מה קורה כאן, כי לא גמרנו עם תיאוריית הקונספירציה של אתמול, והיום יש עוד אחת. הכל שקר וכזב, אבל זה מראה לי שיש כאן החלטה, יש כאן סימון, אבל זה לא מרתיע אותי", הוסיף. "אני לא איום, אולי אני איום למי שמתנגד לדרכו של הליכוד. אינני יודע להסביר את זה. הבנתי שאני מגיע לדרגת מתנגד למשטר. אמרתי לרעייתי שלא נתקרב לשום קונסוליה בתקופה הקרובה".



ראובן ריבלין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראובן ריבלין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השר לשעבר התייחס ליחסיו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין והכחיש את הדיווח ב"ישראל היום" כי יזם איתו מהלך נגד ראש הממשלה. "בשום שיחה עם הנשיא או אדם אחר עלה הנושא הזה. אם יש אדם שנבחר לתפקיד - הוא הבנאדם שלנו. תמיד הייתי לויאלי לראש התנועה, סייעתי ושיתפתי פעולה. מי שראה אותי בתקופה ההיא וגם בתקופה שלא הייתי בחיים הפוליטיים יודע את זה", אמר סער.



"גם קיש ואוחנה, ויהודה גליק, וצחי הנגבי, שמאוד קרובים לראש הממשלה, אמרו שהם לא חושבים שזה קרה. אף אחד לא אמר שהוא חושב שזאת אמת", אמר על חברי הכנסת מהליכוד. "השרים, בעיקר הבכירים, הם רואים את עצמם, רואים אותי, חלקם לפחות, כיריב עתידי אפשרי. אם אפשר לפגוע בי, ובעילום שם - זה בכלל מצוין".



על עיתון "ישראל היום" אמר סער: "זה מצער שכלי תקשורת במדינת ישראל אפילו לא מבקש תגובה לפני פרסום. ראיתי שמתפרסמות הודעות דובר, לנשוא הכתבה בכלל לא פונים להגיב. אי אפשר להאשים אותי בעוינות לישראל היום, כי ב-2014 אני הייתי זה שנגע בפרה הקדושה והכנסתי אותם לרשימת העיתונים הנפוצים".



"תגובה היסטרית וגידופים"



בשם מקורב לראש הממשלה נמסר כי תגובתו של סער לטענת נתניהו מוכיחה כי פעל נגדו בחתרנות. "התגובה ההיסטרית של גדעון סער וגידופיו נגד ראש הממשלה נתניהו רק מוכיחים את מה שכל העובדות מראות: גדעון סער הוא חתרן שניסה להדיח את ראש הממשלה נתניהו בניגוד לרצון בוחרי הליכוד. תאוות הכוח שלו גרמה לו שלא להיזהר בשבועות האחרונים, כשדיבר עם שרים וחברי כנסת וחשף את מזימתו להדחת נתניהו, אחרי שרה״מ יוביל את הליכוד לניצחון בבחירות", נמסר. 



אמש התייחס נתניהו לראשונה ל”תיאורית הקשר”, אך לא הזכיר בדבריו את ריבלין אלא רק את התרגיל שרוקח לדבריו "שר בכיר לשעבר בקואליציה”, כשלהערכת רבים הכוונה היא לסער. באירוע שבו ציין נתניהו בלשכתו את יום הולדתו ה־69 הוא אמר: “זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה ורקח איזה תרגיל חתרני".

"שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שלא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה. מלכתחילה זה נועד לכישלון כי הציבור לא נותן לדבר כזה לקרות. אבל זה כן חשף פרצה בחוק ונחשוב מה לעשות עם זה”, אמר ראש הממשלה.
 
כזכור, על פי הפרסום ב”ישראל היום”, נתניהו החליט ברגע האחרון לעצור את הקדמת הבחירות בשל “אינדיקציות” שהתקבלו אצל מקורביו על כך שהנשיא לא מתכוון להטיל עליו את הרכבת הממשלה גם במקרה של ניצחון בבחירות. עוד נטען כי “בכיר בליכוד”, תוך רמיזה לכך שמדובר בשר לשעבר סער, המקורב מאוד לריבלין, שוחח בימים האחרונים עם חבר וחברת כנסת בליכוד והציג בפניהם את המהלך, שכבר זכה לכינוי “התרגיל המסריח של כל הזמנים”.