ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים אתמול את השר לשעבר גדעון סער בכך שהוא חותר תחתיו ופועל ביחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין נגדו. סער אמר הבוקר (חמישי) כי נתניהו טפל עליו "עלילה שקרית" וכי "נחצה כאן קו אדום" ואף קרא לראש הממשלה להציג ראיות לטענתו כי פעל נגדו בחתרנות. הקרב המדובר במערכת הפוליטית ממשיך להסעיר את הליכוד אך זוכה לביקורות ותגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית.



שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "תחבולות, אמביציות, וסיכולים בליכוד לא מעניינים אותי. יש לי מספיק על הראש במפלגה שלי. הדבר היחיד שמחריד אותי הוא הקלות המטורפת שבה (בנימין נתניהו) רומס סמל שלטון ממלכתי (ראובן ריבלין), נשיא, וטופלים עליו עלילות כזב דמיוניות ונואלות לצרכים פוליטיים עונתיים. חרפה".

שלי יחימוביץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שלי יחימוביץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ נאוה בוקר (הליכוד): "הנשיא חיים וייצמן אמר פעם שהמקום היחיד שהוא יכול לדחוף את האף שלו זה לתוך הממחטה שלו. כדאי שגם הנשיא הנוכחי יפנים את זה ויפסיק להתערב בעניינים לא לו. הנשיא שלנו הוא נשיא פוליטי, ראינו את זה בנאומים שלו ובהתבטאויות שלו. עליו להתנהג באופן ממלכתי ולא להתערב בנושאים פוליטיים. אם הנשיא הוא פוליטי אז אפשר לוותר על מוסד הנשיאות. הוא בעיקר חותמת גומי לחוקים ומינויים". 

ח"כ אורן חזן (הליכוד) הגיש ברגעים אלה הצעת חוק לתיקון חוק יסוד הממשלה, כך שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל אוטומטית על הסיעה שקיבלה את מרבית המנדטים - דהיינו, מרבית קולות הבוחרים בקלפי. "מתקיים היום מצב אבסורדי ותמוה בדמוקרטיה הישראלית, שהיא הרי שלטון הרוב, שהחלטת הדבר החשוב מכל בבחירות - הרכבת הממשלה, מוטלת בסופו של דבר על אדם אחד בלבד ולא על ציבור הבוחרים. במשך שנים רבות, ברגע אחד גורלי, ביטלנו לחלוטין את הדמוקרטיה ושלטון הציבור שבוחר את נבחריו במדינת ישראל".

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): גדעון יקירי, ברוך בואך למועדון! ‏חשבתם שהאשמות שווא, שנאה והסתה זה רק  מול השמאל. עכשיו גם אתם מבינים שזו פארנויה ורדיפה אחרי כל מי שלא סר למרותו של הקיסר. זה לא יסתיים רק אצלך. ‏ומי אמר שסכינים, חיסולים ומלחמות פנימיות זה רק בשמאל?
ח"כ מיקי זוהר  (יש עתיד):  "יש רגעים שצריך לדעת לעצור. העימות בין ראש הממשלה לגדעון סער אינו תורם להצלחת הליכוד ואסור לנו לשכוח שהצלחת המדינה תלויה מאוד גם בהצלחת נתניהו והליכוד בבחירות הקרובות. לא תהיה שום אפשרות אחרת למעט הרכבת הממשלה הבאה ע"י בנימין נתניהו בעזרת ה' ובעזרת תמיכה אדירה שנקבל מעם ישראל".
חה"כ לאה פדידה (המחנה הציוני):  הרעל התמידי שמטפטף נתניהו לכל עבר עומד כעת לחסל את סער, משום שהעז לחזור לזירת הפשע. לטובת המדינה, אני מאחלת הצלחה לשני הצדדים על מנת שזו תצליח סוף סוף להתנקות מהעידן הרעיל הזה.
ח"כ יהודה גליק (הליכוד): "ראש הממשלה נתניהו הוא מנהיג הליכוד וזוכה לאמון מלא מכל חברי הליכוד על העשייה המדהימה שלו בשנות כהונתו.
גדעון סער הוא גורם משמעותי בליכוד וזוכה להערכה רבה. היה בהנהגתה בעבר וראוי שימצא מקומו בהנהגתה גם בעתיד. הדבר שגרם תמיד הכי הרבה נזק לליכוד הוא מלחמות פנימיות. אני קורא לראש הממשלה ולגדעון סער לשתות כוס מים, לנהוג בכבוד זה בזה למצוא דרך לרדת כמה שיותר מהר מעצי המחלוקת המיותרת הזאת. עליהם לשלב ידיים ולעבוד ביחד למען הליכוד ולמען מדינת ישראל".