תגובות קשות נשמעו היום (שבת) מצד תושבי עוטף עזה על רקע ההסלמה האחרונה, מטח ירי הרקטות והכרזת הג׳יהאד האיסלאמי על הפסקת אש "מיידית" עם ישראל, בתיווך מצרי. חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, אמר, כי "פעם זה ברקים שהפעילו את הירי, אחר כך ארגון סורר שהחמאס לא מכיר בו ועכשיו איראן וסוריה. ראש הממשלה, אמרת במשך עשר שנים שחמאס האחראי הבלעדי למה שמתרחש ברצועת עזה, אז מה קרה שפתאום ארגון הטרור הפך לחבר שאתם מגנים עליו ככה? פעם נוספת ארגוני הטרור מכתיבים לנו את המדיניות ומחליטים מתי הפסקת האש".

"יותר מדי זמן שאנחנו חווים את המלחמה הזאת", הוסיף. "יותר מדי זמן שאנחנו חשים לבד מול הטרור. לבד מול חוסר ההחלטה של הקבינט המדיני ביטחוני, לבד מול ישראלים שמפגינים עם דגלי פלסטין ולבד במלחמה היומיומית על הבית. הבית שלנו. אנחנו נמשיך להסתכל קדימה ולעשות מה שצריך, מול כולם, כדי לשמור על הבית ולגדל כאן את ילדינו, רק שמישהו צריך להתעורר ולעזור לנו לשמור על ביטחוננו".
 
טום אורן-דננברג, תושב נחל עוז, אמר בציניות: "אז ככה הסתיים לו עוד לילה לבן בממ״ד... עכשיו בטח תיכנס לתוקפה עוד איזו הפסקת אש, או משוואת שקט יענה בשקט, או שקר כלשהו אחר. הרי מי שבאמת מחליט מתי מתחילים ומתי מסיימים הם החמאס והג'יהאד האיסלאמי".
 

"צה״ל כמובן יספר לכולנו שזו הייתה התקיפה המשמעותית ביותר מאז צוק איתן. בשישי הבא הם כבר יוציאו הודעת דוברות על יום השישי השקט ביותר מיום הקמת המדינה", הוסיף אורן-דננברג בשיחה ל"מעריב". "אח״כ בנט וליברמן יתחרו ביניהם מי מתלהם יותר, מי ׳ימני׳ יותר, יתקפו אחד את השני ובפועל לא יעשו דבר. ליברמן יקטין את מרחב הדייג, יסגור מעברים, יפסיק את הזרמת הדלק הקטארי ויצייץ בטוויטר שעד שהטרור לא ייפסק לחלוטין הוא לא יחזיר אותו. בפועל כעבור כמה ימים הציוץ הזה יהיה שווה ל... בינתיים ביבי יאיים מצד אחד ויספר מהצד השני שהחמאס מורתע, הבין את המסר והנה ההסדרה אוטוטו כבר כאן".
 
דננברג סיכם: "ואנחנו ניפגש בעוד שבוע, חודש או חודשיים, "נחגוג" שבעה, שמונה או תשעה חודשים לגל הטרור מצד החמאס והג'יהאד, נבלה עוד לילה לבן בממ״ד ונבין, בפעם המי יודע כמה, שאנחנו לא באמת מעניינים אותם, שאנחנו משעממים אותם".

תקיפת מטרות של הג'יהאד האיסלאמי. צילום: דובר צה"ל


שבת לא שקטה

כזכור, מוקדם יותר היום יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטחי עוטף עזה. באירוע המדובר לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כשעתיים מאוחר יותר, זוהו חמישה שיגורים לעבר שדרות והמועצה האזוריות שער הנגב. ארבעה מהם יורטו ע״י לוחמי כיפת ברזל. בשל המטחים, צה"ל חידש את התקיפות האוויריות ברצועת עזה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל, בכירי הצבא ובכירי מערכת הביטחון. בהודעת ארגון הג׳יהאד האיסלאמי, שנטל אחריות על השיגורים, נכתב כי "על האויב לדעת שאנחנו יכולים להרחיב את מעגל התגובה".
רצף האירועים התרחשו אחרי לילה לא שקט שעבר על תושבי עוטף עזה, כאשר החל מחצות ועד שעות הבוקר נשמעו מספר אזעקות צבע אדום. דובר צה"ל מסר הבוקר כי במהלך הלילה בוצעה תקיפה עוצמתית ונרחבת של כ-80 יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה, באמצעות עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל. 

בהודעה נמסר כי בין האתרים שהותקפו ישנם שני אתרים מרכזיים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטטרה ואזור נצרים, חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה ומתחם אימונים משולב ברפיח. כמו כן, הותקפו פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.