במערכת הפוליטית בישראל קיבלו בתדהמה את הדיווחים על אירוע הירי בבית הכנסת בעיר פיטסבורג אשר במדינת פנסילבניה, ארצות הברית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (שבת) כי "זה היה שובר לב לשמוע על המתקפה הרצחנית בבית הכנסת בפיטסבורג. כל אזרחי ישראל אבלים. אנחנו עומדים לצד הקהילה היהודית בפיטסבורג ועם העם האמריקאי. כולנו מאוחדים בתפילה למען החלמה מהירה של הפצועים".



נשיא המדינה אמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע".



יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, הוסיף:  "נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד".



שר החינוך נפתלי בנט, שימריא לזירת האירוע, אמר כי "מדינת ישראל וממשלת ישראל קיבלו בהלם ובכאב את הדיווחים על המתקפה הנוראית כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג. אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים ומתפללים שהאירוע יסתיים בהקדם. במקביל, הנחיתי כעת את משרד התפוצות להיערך לסייע לקהילה בכל שרק ניתן. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. יהי זכר הנרצחים ברוך".



השר יבקר בזירת האירוע, יפגוש את הקהילה המקומית וישתתף בהלוויות ההרוגים בפיגוע. הוא מסר כי "כשיהודים נרצחים בפיטסבורג, העם במדינת ישראל כואב. כל ישראל ערבים זה לזה. מדינת ישראל אבלה וכואבת על הרצח האנטישמי הנורא. אחיותינו ואחינו היהודים מצאו את עצמם תחת מתקפת טרור רצחני בעת שהיו בתפילה. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים, ותפילותינו שזה היה האירוע האחרון. דם יהודי אינו הפקר. אני נוסע לחזק את ידי התושבים וביחד עם מנהיגי הקהילה לבחון סיוע. יהי זכר הנרצחים ברוך".
מוקדם יותר הערב הנחה השר בנט את מנכ״ל משרד התפוצות להיערך לסיוע לקהילה היהודית בפיטסבורג, לרבות בחינת הצורך בצוותי חירום וחוסן שיצאו מיידית מישראל לסיוע פסיכולוגי ולשיקום קהילתי. 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: "אדם שפותח באש בבית הכנסת, לא תוקף יהודים רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוכסים או חרדים. הוא תוקף את כל היהודים. כולנו כואבים הערב. ליבנו עם הקהילה היהודית של פיטסבורג ועם משפחות הנפגעים בפעולת הטרור המזוויעה הזאת".
השר גלנט מסר: "בגבולות הארץ ובתפוצות ממשיכים שונאינו ומבקשי רעתנו לרצוח ולנסות לפגוע בבני העם היהודי. שולח תנחומים לקהילה היהודית בפנסילווניה ומחזק את ידי תושבי הדרום. יחד עם הציבור בישראל מגבה את צה״ל ואנשי כוחות הביטחון במשימותיהם ויודע כי כאשר תינתן הפקודה לפעול היא תבוצע במלואה. שבוע טוב".

ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה (המחנה הציוני), מסרה כי היא "מחבקת את אחינו שנפגעו ואת משפחות הנרצחים בהתקפה הרצחנית על בית הכנסת בפיטסבורג".


שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה: "שוב פיגוע רצחני במקום קדוש וביום קדוש. לבי עם משפחות הנרצחים והפצועים ואני סמוכה ובטוחה ששלטונות החוק בארה"ב ישימו ידם על המרצחים הנתעבים ועל שולחיהם וימצו איתם את מלוא חומרת הדין. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, אבל אנחנו עם חזק שלא נשבר וכך נישאר תמיד. עם ישראל חי".



סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, כתב בטוויטר: "‏מזעזע ועצוב לקבל ידיעות קשות מפיטסבורג בצאת השבת - שנאה יוקדת ואנטישמיות הניעה חיית אדם לרצוח את אחינו שבארצות הברית במהלך ברית מילה בבית הכנסת. 'ואומר לך בדמייך חיי' - לבי עם הקהילה היהודית. מן השמיים תנוחמו".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, הוסיף:  "נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד".

ח"כ אברהם נגוסה צייץ: "אני שולח את תנחומיי להרוגים והחלמה מהירה לפצועים במתקפה הנוראית כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג במהלך טקס ברית המילה בבית הכנסת. זהו מעשה נוראי שכולו על טהרת שנאת יהודים. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצועים".