ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) לדברי רבנים בולטים, בהם הרב הראשי לישראל, דוד לאו, שנמנע מלציין את העובדה כי הטבח בפיטסבורג התרחש בבית כנסת, והעדיף לציין כי הפיגוע אירע ב"מקום עם סממן יהודי בולט", זאת על רקע העובדה שמדובר בבית כנסת קונסרבטיבי. בציוץ בטוויטר כתב נתניהו: "יהודים נרצחו בבית כנסת. הם נרצחו על היותם יהודים. המיקום נבחר מפני שהוא בית כנסת. לעולם אין לשכוח זאת. אנו עם אחד". 



כזכור, ביום שבת בערב (שעון ישראל) חדר רוברט באוורס, המזוהה עם הימין הקיצוני בארה"ב, לבית הכנסת והחל לירות לכל עבר. במהלך המתקפה נרצחו 11 מתפללים. 



סקוט בריידי תובע מדינת פיטסבורג אמר במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה אתמול כי במהלך האירוע נכנס התוקף לבית הכנסת בעת טקס דתי. הוא היה חמוש בשלושה אקדחי גלוק ואיי אר 15, ירה ב-11 אנשים ופצע שניים. כוחות ימ"מ הגיעו וארבעה שוטרים נפצעו, שלושה מתוכם נורו על ידו. באוורס נכנע למשטרה ונמצא במעצר פדרלי".



לאחר האירוע אמר ראש הממשלה כי "לבי נשבר כששמעתי על הפיגוע בבית הכנסת בפיטסבורג. כל אזרחי ישראל אבלים. אנחנו עומדים לצד הקהילה היהודית בפיטסבורג ועם העם האמריקאי".