יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ממשיך בביקורת החריפה שלו על ממשלת ישראל, ועל הטיפול של הקבינט בכל הקשור למצב בדרום הארץ. גבאי התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה למצב ואף השווה בין המצב הנוכחי, לבין זה שהיה בתקופתו של יצחק רבין ז"ל. גבאי טען כי מדובר בראש ממשלה אחד שבחר בדרך השלום, לעומת נתניהו, אשר בוחר ללכת לעסקה עם חמאס. לאחר מכן התייחס גם לאפשרות שאהוד ברק יחבור למפלגה וטען כי הוא מוזמן לעשות זאת.



"חובתנו הציבורית היא להסתכל לתושבי הדרום בעיניים ולומר להם את האמת – הממשלה הזאת בוחרת להפקיר אתכם. כי לממשלה הזאת יש בחירה. לממשלה הזאת יש שתי ברירות: בין כניעה לטרור, לבין הסדר עם הרשות בין התלהמות ואיומים ריקים, לבין מעשים שמקדמים את הביטחון. בין חמאס וג'יהאד, לבין שלום".
 
לאחר מכן תקף: "הקבינט של נתניהו מתנהל כמו ספינה של שיכורים, שמתקוטטים אחד עם השני בזמן שהספינה שטה לשום מקום. הם עסוקים בהטחת בוץ, בעלבונות, במירוץ אחרי מנדטים, במקום בחיים של תושבי הדרום. הם עסוקים במריבות פנימיות על חשבון הביטחון. ובזמן הזה, חמאס סוחט את נתניהו, ומחזיק את תושבי הדרום כבני ערובה".
 
"הדילמה שעומדת בפני הממשלה היום, היא בדיוק אותה הדילמה שעמדה בפני רבין: בין כניעה לטרור, לבין הסדר מדיני. בין התלהמות ואיומים ריקים, לבין מעשים שמקדמים את הביטחון. רבין אמר: חמאס, או שלום. זו הברירה שהייתה לי. בין חמאס לשלום, רבין בחר בשלום. בפני נתניהו עומדות שתי ברירות - שלום, או חמאס. נתניהו בוחר בחמאס. רבין בחר בשלום –נתניהו בוחר בחמאס".

לאחר מכן הוסיף: "גם אהוד ברק מוזמן להצטרף למפלגת העבודה. אני המועמד לראשות הממשלה וכל מי שרוצה להצטרף ולעזור, מוזמן. המחנה הציוני היא נושאת המטוסים של המחנה ואני קורא לאנשים נוספים להצטרף. גם לברק מוזמן לחזור למפלגת העבודה".

לבני: "ממשלת ישראל מחכה לטלפון מסינוואר"

את הישיבה פתחה ראש האופוזיציה ציפי לבני בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני: "אין לי ספק שהכאב על הרצח האנטישמי בבית הכנסת בפיטסבורג משותף לכולם. עוד לקח לאן שנאה ופחד מובילים. אם מישהו חשב שאפשר לנתק שנאת זרים מאנטישמיות, זה מתפוצץ באופן נוראי בפנים. יהדות ארצות הברית איתנו בכל ארוע טרור בישראל ועכשיו אנחנו איתם, מחבקים וכואבים את הטבח בבית כנסת". 

"אנחנו לצערנו יודעים להיות מאוחדים נגד אויבים אבל הגיע הזמן שנדע להיות ביחד ולחבק אותם לא רק אחרי רצח. התשובה הציונית הההולמת היחידה היא שמדינת ישראל תחבק ותכיר בזרמים השונים ביהדות כולל בגיור ובמתווה הכותל. בנוגע למצב בעזה אמרה: "ממשלת ישראל יושבת בהמתנה ליד הטלפון ומחכה שסינוואר יענה. החמאס אשם בטרור וממשלת ישראל אשמה בזה שארבע שנים השאירה לנו בצד הפלשתיני כתובת אחת, ארגוני הטרור, שעכשיו היא מחכה לחסדיהם".