"נתניהו יכול רק בחלומות להגיע ל-40 מנדטים", כך אמר הבוקר (שישי) שר האוצר משה כחלון, בנוגע לדבריו של ראש הממשלה על הסיכויים שלו ושל מפלגתו בבחירות הקרובות. בריאיון לניסים משעל ב-103FM, כחלון הסביר איך זה ייתכן שכל ראשי המפלגות מרוצים מהתוצאות בבחירות המוניציפאליות, כיצד במפלגתו מתכוננים לבחירות הקרובות והאם ראש הממשלה יכול להגיע ל-40 מנדטים כמו שהוא טוען.

"כשאני התחלתי את הקמפיין היינו עם אפס ראשי ערים ואפס חברי מועצות ומסיימים עם 12 ראשי רשויות מכהנים ושניים בסיבוב שני ומעל מאה חברי מועצות ערים", אמר שר האוצר ביחס לתוצאות של מפלגתו בבחירות לרשויות המקומיות.
מה אפשר ללמוד מתוצאות החירות לרשויות על הבחירות לכנסת?
"אני לא חושב שתהיה לזה השפעה ישירה. לליכוד במשך שנים אין הצלחות במוניציפאלי. היום כשבוחרים ראש רשות, בטח בבחירה ישירה, מדובר באישיות עצמה. אם מפלגה לא תתמוך במישהו שהציבור לא מאמין בו, לא תהיה השפעה לתמונה שלי עם מישהו או ראש הממשלה או כל שר אחר".


מה נתניהו צריך ללמוד מהתוצאות כשהוא חולם להגיע ל-40 מנדטים?
"אין קשר בין הדברים. לחלום זה מותר. אין מספר כזה. בחלומות הוא יכול להגיע ל-40 מנדטים, אבל במציאות לא. כבר מזמן אין מספרים כאלה".
להערכתך הבחירות לכנסת יוקדמו?
"כן, אני חושב שהן ייערכו בין פברואר למרץ, אולי יגלוש לאפריל. אני רואה שאנחנו לא נצליח לצלוח את מושב החורף הזה. ב-5 לדצמבר זה המועד האחרון לבג"צ אחרי חוק הגיוס ואני לא רואה את בג"ץ מאפשר מעבר לזה".
איך אתה ערוך ליום הבחירות?
"אנחנו ערוכים די טוב. היו לנו שלוש וחצי שנים לעבוד. בפעם הקודמת היינו מפלגה חדשה. עכשיו יש לנו כבר מאחזים בשטח ובמוסדות המדינה".
אמרת שלא תשב בממשלה במידה ונגד העומד בראשה יוגש כתב אישום לאחר שימוע. למה?
"אני אמרתי שאני חושב שאפילו לא יצטרכו אותי לעניין הזה. אף ראש ממשלה שמכבד את עצמו לא יהיה בבוקר בבית המשפט ואחר הצהריים בקבינט. כל אחד וערכיו וגבולות הגזרה שלו. לטעמי זה לא נראה טוב ולא הגיוני שראש ממשלה יעיד בבוקר, יעמוד אפילו מול שר שמעיד נגדו ובערב יישבו להחליט איך ייראה עתיד ילדינו".