רון חולדאי, מי ששולט בתל אביב ביד רמה מאז 1998, וזכה השבוע בכהונה נוספת, החמישית במספר, בתור ראש העיר העברית הראשונה התראיין לחברת "החדשות", בראיון ששודר הערב (שישי) במהדורת סוף השבוע. בראיון תקף חולדאי את סגנו שהפך ליריבו - אסף זמיר, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים את רה"מ כי הוא מסכן את עתיד המדינה.



"יהיו לי שישה סגנים ואסף זמיר יכול להיות אחד מהם", פתח חולדאי את דבריו, אך הבהיר כי אין מדובר במחילה מלאה ותקף את סגנו לשעבר במילים קשות. "מה הוא עשה, הוא קיבל ממני את הלב, והשתמש במה שאני עשיתי כקרדיט עבורו, הוא יכול להיות סגן ראש עיר, אבל הוא אכזב אותי, הוא לא יכול לקבל את הלב שלי חזרה", אמר ראש העירייה הוותיק.



בנוגע למתקפות שנשמעות כלפי תל אביב מידי אישי ציבור מהימין, תקף חולדאי את חברי ברי הכנסת, כמו מיקי זוהר שהאשים את ת"א בעבר בכך שהיא "מנוגדת ליהדות", ואמר "יש בהם רובד של קינאה של שאיפה לא מושגת, תל אביב מראה שאפשר אחרת במדינת ישראל הייצרית ואכזרית. זה גורם לאחרים תסכול של למה אצלנו זה לא ככה".

חולדאי מצביע בבחירות בתל אביב, צילום: קובי ריכטר/TPS
חולדאי מצביע בבחירות בתל אביב, צילום: קובי ריכטר/TPS


שומר הגחלת

"אני נושא איזשהו משא על גבי, של לשמור על הגחלת של מה שנקרא הציונות המודרנית שהרבה מתנכלים לה בהרבה מאוד היבטים", המשיך חולדאי, "חופש ביטוי, מגילת העצמאות, באנו להיות עם חופשי בארצנו, תל אביב מאפשרת לביבי להגיד 'תראו איזו מדינה יש לנו, תראו את הלהט"ב, תראו איזו תרבות יש לנו, תראו את זה ואת זה', אבל זאת השרה שלו מתנכלת לתרבות". 

בנוגע לעתיד המדינה, אמר חולדאי כי הוא חושש מהכיוון שאליו היא הולכת, אך מאמין כי בשנים הקרובות יהיה מהפך פוליטי שישנה זאת. "אנחנו הולכים לדרך של אין מוצא, יש עדיין עיוורים שלא רואים את המציאות, המהפך יקרה  וייקרה במהלך חיי", אמר והסביר, "הליכוד בתל אביב הוא 21% בבחירות הלאומיות, אבל בבחירות האלה הוא קיבל מנדט אחד. למי הם מצביעים? לשמאלן. למה? כי השמאלן הזה השקיע בדרום העיר, זה הסיפור האמיתי. כי הליכוד לא מדבר על חברה, הוא מדבר על ביטחון - נץ לא מוותר על שטחי ארץ ישראל, אבל בגדול, בראיית החברה הישראלית, הימין הרס אותה".

כשנשאל חולדאי מדוע, אם כך, הציבור ממשיך לתמוך בראש הממשלה, הוא ענה כי הוא "לא מתווכח עם זה שהציבור בוחר בנתניהו, אבל הוא לא בוחר בו בגלל הבעיות החברתיות, הוא בוחר בו בגלל הפחד. בגלל זה שהוא מסתמן כמר ביטחון. דרך אגב זה יתפוצץ לנו, אני מכיר תהליכים, אני רואה, עובדה. אין לוט ולא יהיה לו פתרון לרצועת עזה. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל בגדול, בוודאי ובוודאי שבדרך אחרת אפשר להגיע להרבה יותר, כי ברור לכולם גם לאנשי ימין שאנחנו חייבים להיפרד לשתי מדינות. ובדרך הזאת אנחנו הופכים להיות מדינה אחת לא דמוקרטית".