סערה בעקבות דבריו של יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין על כך ש"לרצח רבין אין שום השפעה היסטורית". בראיון שנתן הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין כי "לרצח רבין אין שום השפעה היסטורית, יגאל עמיר לא קובע לנו את העמדות ואת סדר היום".

בהתייחסו לעצרת אתמול אמר אדלשטיין כי "העצרת הייתה בסימן רוב מתון שמתנגד להסתה ופילוג - אבל כשעלה השר צחי הנגבי לנאום, קיבלו את פניו קריאות בוז וצעקות "תתנצל". יושב ראש הכנסת המשיך ותקף: "דיברו איתי אבל חלק מהנואמים אתמול התנגדו שאבוא כי אני חובש כיפה ומתנחל, זו סתימת פיות. אין לי על מה להתנצל". כזכור, אדלשטין דחה את הזמנת 'דרכנו' לנאום בעצרת.

בתגובה יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה כי ״רצח רבין הסיט את ישראל ממסלולה ועצר את תהליך השלום. לזה הוא נועד ובזה הוא הצליח. כל ניסיון להכחיש הוא חלק מאי התמודדות ואי לקיחת אחריות על האווירה שהביאה לרצח. התגובה של אדלשטיין מבזה את תפקידו הממלכתי ומוכיחה שלא רק אז אלא גם היום הימין לא למד כלום ולא שינה דבר". 

ח"כ איציק שמולי הגיב אף הוא לדברים של אדלשטיין ואמר כי "זו אמירה מצערת שחוטאת לאמת שהרי הרוצח ביקש לגדוע באלימות את מדיניותה של ממשלה דמוקרטית שנבחרה והצליח באופן יוצא דופן. לא רק שהאלימות השפיעה אלא שהיא שינתה לחלוטין את פני ההיסטוריה וראוי להפנים זאת כחלק מהתיקון הנדרש שכולנו מחויבים בו". 

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר אמרה בתגובה כי "הימין רצה לשמור על ההתנחלויות ולמנוע פינוי. הם הצליחו בזה. יגאל עמיר  חיסל לא רק את רבין אלא את אוסלו אפקטיבית. רבין נרצח בשל דרכו המדינית וזה מדהים שכל פעם שצריך ללמד את יו"ר הכנסת את ההיסטוריה של המדינה שלו. ביום שיצחק רבין נרצח, השתנו כללי המשחק בדמוקרטיה הישראלית, והפכו את החברה הישראלית לחברה שסועה, עוד יותר.

"מאז מתחולל מאבק על התודעה הציבורית, בין שתי תפיסות עולם: ישראל נאורה, מודרנית, חילונית, ליברלית ודמוקרטית, שחיה בשלום ובשותפות עם הפלסטינים, וישראל, קנאית ולאומנית, דתית, פשיסטית, גזענית, אתנוקרטית ומנותקת מהמרחב. זו המשמעות ההיסטורית. מתחולל כאן עימות בין ימין ושמאל, בין אלו שמבקשים פשרה וחלוקת הארץ, כי אחרת תהייה כאן מדינה אחת, לבין אלו שמבקשים לקיים את חזון ארץ ישראל הגדולה עם ההתנחלויות".

לאחר הביקורת פרסם יו"ר הכנסת הבהרה בה נכתב "רצח ראש הממשלה יצחק רבין היה טרגדיה נוראית למשפחתו וחבריו, וזעזוע קשה שפקד את מדינת ישראל. בדבריו טען יו״ר הכנסת שהרצח השפל לא סייע ליגאל עמיר להשיג את התוצאה הפוליטית שקיווה להשיג, להפך. במעשהו האריך את ימיהם של הסכמי אוסלו שנועדו לכישלון מלכתחילה".