קרולין גליק, כותבת הטור השבועי במעריב, התייחסה היום (שני) לבחירות אמצע הקדנציה שיתקיימו מחר בארצות הברית. בראיון בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM תקפה גליק את המפלגה הדמוקרטית, שלדבריה "הופכת לאנטישמית", וניתחה את סיכויי הצדדים טרם ההליכה לקלפיות. 



"יש רשימה ארוכה של מועמדים דמוקרטים שהם אנטישמיים גלויים", קבעה גליק, שהסבירה: "מצע הבחירות שלהם מנתק את קשרי הידידות והסיוע לישראל ומגדיר אותנו כמדינת אפרטהייד. המפלגה הדמוקרטית הופכת להיות מפלגה אנטישמית בצעדי ענק".
 


דוד ורטהיים תהה: "בעבר היה ברור לנו שאנחנו לא צריכים להסתמך על אחת המפלגות בארצות הברית, כי סטטיסטית בכל שמונה שנים הן מתחלפות. ברגע שאנחנו מסמנים את הדמוקרטים כמי שנגדנו וכשיקוף של השמאל הישראלי - אנחנו עלולים לאכול את הכובע עוד שנתיים-שלוש כשהשלטון יתחלף. זכרי שאובמה היה הדמוקרט שנתן לישראל את הסיוע הביטחוני הגדול ביותר שקיבלנו מארה"ב אי פעם וטראמפ אמר שהוא מעדיף את פתרון שתי המדינות".
 
ואולם, גליק טענה כי "אי אפשר לייחס לישראל את היכולת לשנות את הדברים שהיא לא גרמה להם. לישראל לא הייתה יד בתהפוכה שעוברת על המפלגה הדמוקרטית, ולכן אין בכוחנו לשנות אותה. השאלה היחידה היא לא איך אנחנו משנים את זה, אלא האם נתכחש למציאות או נכיר בה. למדינת ישראל יש אינטרסים והמדיניות שלנו חייבת להיות מבוססת על המציאות כפי שהיא. הממשל הקיים היום הוא התומך ביותר שהיה לנו בבית הלבן מאז ומעולם".

סג"ל הוסיף: "המפלגה הדמוקרטית מקצינה שמאלה, היא הולכת לכיוונים סוציאליסטים, דעת הפוליטיקלי קורקט השתלטה עליה לחלוטין והיא נמצאת הרחק ממה שהיא הייתה בעבר. כשאני ראיתי את דונלד טראמפ, כשהגיע אתמול לנאום, ועשרות אנשים חיכו לשמוע אותו. אני שמח כי אני יודע שהוא אוהב את ישראל. אני חושב שאובמה לא אהב את ישראל, הוא זרק אותה מתחת לגלגלים ועשה הסכם עם איראן".

גליק סיכמה את הדיון באומרה כי "מבחינת הסקרים נראה שהרפובליקנים ישמרו את הרוב שלהם בסנאט ואפילו יוסיפו מושב או שניים, אבל אי אפשר באמת לדעת. יש גם סיכויים שהדמוקרטים ישתלטו על הסנאט". על החשש של טראמפ לאבד את הרוב הבהירה: "זה לא נראה באופק. בטקסס, שבה יש אפשרות להצביע מוקדם לפני פתיחת הקלפיות הרשמית, נראה שבשיעורי הצבעה המוקדמת יש כמות גדולה יותר מסך כל ההצבעות של שנת 2014 כשהפער הוא לטובת הרפובליקנים בצורה מובהקת".