שר האנרגיה יובל שטייניץ הצהיר היום (שני) על התנגדותו לקידום "חוק עונש מוות למחבלים". בראיון בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדדב-103FM אמר שטייניץ, שהתייחס בין היתר גם למצב ברצועה עזה, כי "לא נוציא אף אחד להורג - זה הכל פוליטיקה", זאת לאחר שראש הממשלה הציע לקדם את ההצעה שמקדמת מפלגת "ישראל ביתנו". 



"אני לוקח את האחריות על עצמי בנוגע לעצירת עונש המוות למחבלים", אמר השר, שהסביר: "עונש המוות לא יקודם כל עוד לא יהיה דיון על כך והחלטת קבינט בנושא. החוק הזה יהיה הניצחון הכי גדול של ארגוני הטרור על ישראל. לא ניתן לגרום לעצמנו נזק וגם לא נוציא אף אחד למוות - זה הכל פוליטיקה. גם שב"כ, מל"ל והיועץ המשפטי לממשלה מסכימים איתי שחקיקה עכשיו של עונש מוות למחבלים תגרום לפגיעה תדמיתית בישראל".

 

בתוך כך, הוא הביע אופטימיות על יציאה מחודשת לחיפוש אחר גז ונפט בים: "אנחנו לא נחים לרגע, נמשיך למצות את הפוטנציאל שיש לישראל. יש בישראל גם גיאולוג שאומר שאין גז, אבל חברה צרפתית, הטובה מסוגה בעולם, מעריכה שכמות הגז בים גדולה פי שניים וחצי ממה שהתגלה עד כה. אני סומך על המחקר הזה".
 

על מתווה הגז הוסיף: "מתווה הגז עובד מצוין, המונופול התחיל להתפרק והמחירים החלו לרדת. כבר יש הפחתה של 30%, ופיתוח של "לוויתן", "כריש" ו"תנין". יש כנראה עוד המון גז ואנחנו זקוקים לו מכמה סיבות. הראשונה היא כלכלית, שתאפשר לנו ביטחון אנרגטי, והשנייה היא חשיבות לתהליך של ניקוי ישראל מהדלקים המזהמים מזיהום האוויר".
בהמשך התייחס לעסקת הגז עם מצרים ולשימוש בצינור הגז הפן הערבי: "הצינור הזה מחבר את מצרים לירדן, וחסרים לו מאות מטרים בודדים למערכת הגז בישראל. יש כאן פעם ראשונה בהיסטוריה של חיבור בצנרת גז דרך ציר השלום בין מצרים, ירדן וישראל. הצנרת נבנתה לפני יותר מעשרים שנה על מנת להוליך גז ממצרים לישראל. עסקאות גז דורשות השקעות שבדרך כלל לא מבצעים לפני שיודעים מי הלקוחות המתאימים, כי אחר כך נותרים לבד עם ההוצאות".
 
נושא נוסף שבו עסק במהלך השידור הוא הניסיונות להגיע להסדרה בעזה. לדבריו, "במדינה מתוקנת קובעים הפסקות אש והסדרים. כמובן שאנחנו רוצים להחזיר את גופות החללים הביתה, אך המדיניות של הביטחון הלאומי שלנו לא אמורה להיות שבויה של הדבר הזה. במלחמת יום כיפור היו לנו שבויים וגופות חיילים בסוריה, אך עשינו הפסקת אש ועדיין עצמותיו של אלי כהן לא שבו אלינו. לא אמרנו שעד שלא יחזירו אותם לא תהיה הפסקת אש. עם אויבים עושים מלחמה, ומכריזים על הפסקת אש והסדרה כשזה נכון. אני מאמין שנצליח נחזיר בסוף גם את גופות החיילים".
 
"ברור שאין שום סיבה לצאת למלחמה אם אין לנו מטרה אמיתית שאתה רוצה להשיג", הדגיש שטייניץ. לטענתו, "לכל מלחמה יש מחירים. כשאין לך מטרה אמיתית עדיף להגיע להפסקת אש והסדרה בלי מלחמה. אל תשכחו שיש לנו חזית צפונית שהיא פחות מסוקרת תקשורתית אך ההתפתחות בה משמעותית הרבה יותר ממה שקורה בעזה. בעבר חשבתי שצריך לכבוש את הרצועה כדי להפיל את החמאס. נכון לעכשיו אין החלטה כזו ואני לא בטוח שזה נכון". 

לסיום התייחס לשאלת הבחירות הכלליות ומועדן: "נתניהו הוא האדם שיקבע לגבי הבחירות, הוא מחזיק את הקלפים קרוב לחזה ולא בטוח שגם הוא מצליח לקרוא אותם".