העיתונאי אראל סג"ל, מגיש תכנית ברדיו 103fm, ומי מנהל תחקיר שהפך למעין קמפיין נגד אהוד ברק, שוקל להגיש תביעת דיבה נגד רה"מ לשעבר, זאת בעקבות דבריו לפיהם הוא לא עיתונאי, אלא אחד מליצני החצר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון בתכניתו של ניסים משעל הסביר סג"ל: "ברק גם קרא לנו 'כלבים' ואני שוקל אם להגיש תביעת דיבה. נראה לי שלברק יהיה קשה לשכנע את בית המשפט או להביא הוכחה שאני שליח של ביבי, בפרט שאני עוסק בנושא של 'קרן וקסנר' עצמה כבר למעלה מחצי שנה. אני לא נוהג כמו ברק ומגדף אותו ומקלל אותו".
"ניסים, עשית הרבה תחקירים בחייך. הייתה פעם שבה אחד מחושפי השחיתויות או מהמקורות שלך שלא היה לו אינטרס? אמרת למישהו שהסיפור שלו לא מעניין כי יש לו אינטרס? אותי זה לא מעניין", אמר סג"ל בפתח דבריו.

 

בתוך כך, בהתייחס לטענה לפיה אנשיו של נתניהו לקחו חלק בתחקיר על קרן וקסנר וברק, אמר סג"ל: "אמירה כזאת תגרור תביעת דיבה מיידית. הראשונים שפרסמו את הפרשה הם תומר אביטל ואורי בלאו. הם פירסמו מידע חלקי, ואני בעקבות המידע הזה פשוט חיפשתי את המאגרים של ה-IRF האמריקאי - דוחות מס, וכך הגענו לסיפור הזה".

כשנשאל מדוע אכפת לו שברק קיבל כסף מהקרן, השיב: "מה פסול בזה? הוא הרי שילם מיסים על זה. אני לא נכנס לשאלת המיסוי והדברים שאמר ברק. ברק הוא נזק פריפריאלי והוא פחות מעניין אותי. אני מתעסק ב'קרן וקסנר' כבר למעלה משבעה חודשים משום שמדובר באחת מהקרנות המשפיעות והמשמעותיות ביותר במדינת ישראל. הרמטכ"ל הוא בוגר הקרן וגם שופט בבית המשפט העליון". 
לדבריו, "זאת קרן שמממנת תואר שני לבכירי השירות הציבורי והביטחוני במדינת ישראל. הקרן בוחרת את האנשים, ממיינת אותם בפינצטה ושולחת אותם תוך שיתוף פעולה מלא של ישראל. התמה המרכזית של הלימודים שלהם זה מנהל תקין, דמוקרטיה ושקיפות. הבעיה היא שקרן שמחנכת את בכירי השירות הציבורי לא יכולה להתחבא ולא להגיד על מה היה המחקר ולמה שילמה לאדם פוליטי, כי אחרת היא נצבעת בצבע פוליטי".
"אני לא בא בטענות לברק, הוא לא הנמען שלי", הדגיש סג"ל, וסיפר כי הציע לברק להגיב בתכניתו ברדיו או על ידי מכתב. ברק התנגד, אך בהחלט שלח את תגובתו לעיתונאים שונים, ופרסם פוסט נוקב בפייסבוק. "זה פוסט מביך", אמר סג"ל והסביר מדוע הסיפור הזה כל כך בוער בו, והוא מעוניין לחשוף את האמת: "בשנת 2004 ברק לא היה אדם פרטי, אלא הוא התמודד בפריימריז בבחירות למפלגת 'העבודה'. הוא הסיר את מועמדותו רק בסופן".
עוד הוסיף סגל ואמר כי כרגע הסיפור כבר הרבה יותר גדול ממנו, וקרא לעיתונאים האמריקאים להצטרף אליו ולחתור לאמת. "העיתונאים צריכים לשאול את 'קרן וקסנר' על מה היה המחקר. זאת שאלה לגיטימית. כשיתבררו הדברים, נשים הכל על השולחן ונראה. ברמה הציבורית, אנשים ישאלו עצמם אם הסכום הולם או שלא. אני נצמד לעובדות ולא מאשים את ברק בכלום, וגם לא את הקרן. מבחינתי הסיפור האמיתי זה 'קרן וקסנר'. לצערי בדקתי את כל הדוחות של הקרן - שזאת משימה משעממת, וגיליתי שחוץ מברק, לא קיבלו כאלה סכומים על מחקרים. ואם כבר, אז פורט מה נעשה בכל מחקר. על מה ברק חקר - ריבוזומים? נויורוים? איך להיות בשנה וחצי ראש הממשלה הכי גרוע בהיסטוריה של ישראל?"
לבסוף סיכם סג"ל את הנושא וטען שהוא מקפיד ללכת על פי כללי החוק, ולכן: "אני רק שואל ורוצה לדעת על מה היה המחקר. כשיענו - אגיד תודה רבה, ולא תראו אותי יותר".

כזכור, מתחקירו של סג"ל עלה כי הארגון הפילנתרופי יהודי-אמריקאי 'קרן וקסנר', המזוהה עם השמאל ומממן מדי שנה לימודים יוקרתיים בארה"ב לבכירים בשירות המדינה, שילמה לברק כ־1.8 מיליון דולר עבור מחקר שלא פורסם. ברק בתגובה עבר למתקפה וטען שסג"ל הוא לא עיתונאי, אלא אחד מליצני החצר והיח"צנות של נתניהו.