ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הלילה (שבת) כדי להשתתף לפריז ב"פסגת השלום, לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. נתניהו החליט לנסוע לאירוע, על אף שלפי שעה לא נקבעה פגישה בשולי הפסגה בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, או נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בהיעדר נתניהו, מירי רגב תשמש כממלאת מקום ראש הממשלה.



עם זאת, הוא צפוי להיפגש ביום שני עם עמנואל מקרון נשיא צרפת. כזכור, לשכת ראש הממשלה ביקשה לתאם פגישה בין פוטין לנתניהו ועל פי הדיווח ב"כאן 11" אף נקבעה פגישה בין ראש המל"ל מאיר בן שבת למקבילו הרוסי אך לבסוף פגישה זו לא יצאה אל הפועל. 

בלשכת ראש הממשלה ניסו להסביר את אי קיום הפגישה בין שני המנהיגים בכך שהצרפתים דרשו כי לא תתקיימנה פגישות צדדיות בשולי הכנס, אך נדמה כי העובדה כי מאז הפלת המטוס הרוסי מעל שמי סוריה, פעולה שהרוסים מאשמים בה את ישראל, לא נפגשו נתניהו ופוטין, מעידה על מערכת יחסים עכורה.

מקרון ונתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ
מקרון ונתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ


בפתח העלייה למטוס, אמר נתניהו לעיתונאים כי "אנחנו יוצאים לטקס חשוב מאוד לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. אני אפגוש שם עשרות רבות של מנהיגים מכל רחבי העולם. ותהיה לי פגישה נפרדת עם הנשיא מקרון, יש הרבה נושאים חשובים שנדבר עליהם. אבל עצם הנוכחות שלנו שם היא חשובה. אני, כדרכי, אייצג את מדינת ישראל בגאווה".
 
באשר לפגישה עם פוטין, חזר על טענת לשכת ראש הממשלה ואמר כי "אני מכבד את בקשת המארחים. הבקשה שלהם הייתה לא לקבוע פגישות צד ואני מכבד את זה".
 
על פרשת הצוללות: "זה שנתיים שמראים אותי עולה ויורד בצוללות. תחילה אמרו: 'הוא ידע' עכשיו אומרים: 'הוא לא ידע'. אז כפי שאתם יודעים, לגביי, אין אפילו טענה. זה לא דבר של מה בכך, משום שלא מהססים הרי להאשים אותי בטענות האבסורדיות ביותר, כאלה שלא מחזיקות מים, אם אפשר להתבטא כך. אבל במקרה הזה, אפילו טענה אבסורדית לא הייתה".

על הכסף הקטארי שהועבר לחמאס: "אני עושה מה שאני יכול בתיאום עם גורמי הביטחון להחזיר את השקט ליישובי הדרום, אבל גם למנוע משבר הומניטרי. זה תהליך. אני חושב שברגע זה, זה הצעד הנכון".

בנושא המתיחות בדרום: "קודם כל הדברים האלה כבר נעשו, והם נעשו בתנאים מסוימים על מנת למנוע את המשבר ההומניטרי ועל דעת כל גורמי הביטחון וגם גורמי הקבינט. ערכנו דיונים רציניים. זה שאלה של אלטרנטיבות. יש לנו עוד נושאים רבים שאנחנו מטפלים בהם, בחזיתות שונות, וגם בעניין הזה אני חושב שאנחנו פועלים בצורה מושכלת ואחראית. לכל צעד, בלי יוצא מן הכלל יש מחיר. כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות תמיד יש מחיר. אם אתה לא יכול לשאת במחיר, אתה לא יכול להנהיג. ואני יודע לשאת במחיר".
 
דוברו של הנשיא פוטין, דימיטרי פסקוב, נשאל מדוע בוטלה הפגישה בין נתניהו לנשיא הרוסי, והוא הגיב בציניות ואמר כי "היא לא יכלה להתבטל, כי היא לא נקבעה".

עם זאת, נתניהו כן יקיים פגישות עם מארח הכנס הנשיא עמנואל מקרון וישנם גם מגעים לתיאום פגישה בינו לבין קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל. טרם נמסר האם נתניהו ייפגש עם הנשיא טראמפ, שגם הוא נמצא בימים אלה בפריז וצפוי לקחת חלק באירוע הגדול.