המירוץ לראשות עיריית ירושלים: עופר ברקוביץ', שיתמודד מול משה ליאון ראש בראש במסגרת הסיבוב השני של הבחירות המקומיות, סיפר היום (שני) בתכנית הרדיו של אילה חסון ב-103FM על ההכנות האחרונות במטה תומכיו לקראת ההצבעה שתיערך מחר. "צבא של 2,000 אנשים יעבור בירושלים בכל חלקי העיר וידפוק על דלתות תושבי העיר בשביל להוציא אותם להצביע ולהגביר את אחוזי ההצבעה", אמר ברקוביץ'.
ברקוביץ' הוסיף כי עלו לא מעט שמועות על ניסיונות לחבל בכשרות הבחירות ואמר שהמתנדבים מוכנים גם לכך: "חלק מהמתנדבים יהיו בתוך הקלפיות ויוודאו את טוהר המידות. שמעתי על רצון להביא אוטובוסים מהמרכז בשביל להעמיס על הקלפיות החילוניות, או לייצר מעטפות כפולות בקלפיות אחרות. יש היערכות רחבה מאוד ואנחנו משקיעים את רוב המאמצים בהגדלת אחוזי ההצבעה".
על הביקורת שהטיח בו דרעי אמש, לפיהם "השטן הוציא צו 8" אמר ברקוביץ' כי "לא יכול להיות שכך מתבטא שר במדינת ישראל. זה גובל בהסתה וחצייה של קו אדום. פניתי לראש הממשלה ולכנסת שיעבירו את דרעי מסמכויותיו על הבחירות בירושלים. ברור מאוד שהוא לא יכול לתפקד במצב הזה כאחראי על מערכת הבחירות. אני חושב שנעשה פה דבר חמור". יש לציין כי מאוחר יותר הכחיש דרעי שאמר את הדברים.

ברקוביץ' תקף גם את המטה של המועמד הנגדי, משה ליאון. לדבריו, "צר לי שבמטה שלו יש אווירה של אלימות וכוחנות. יש איומים על עובדי עירייה שאם לא יצביעו ללאון יתנכלו להם. הם פועלים בצורה מניפולטיבית, מוציאים כרזות חסרת פרופורציות נגד מועמדים אחרים ואומרים שזה אנחנו. יש כאן מועמד שנשלט על ידי דרעי וגפני, ואין לו שום בסיס תמיכה בירושלים. אני לא בטוח שזו הדרך להוביל בה את הבירה".
הציבור החילוני בירושלים די אדיש. אתה לא מרגיש שאתה במצב של נחיתות מוחלטת? הבאת 'פייט' בסיבוב הראשון, ומחר תתן את מה שאתה יכול, אבל אתה לא מרגיש שהקרב כבר הוכרע? 
"להפך. יש פה התגייסות מדהימה של אלפי מתנדבים, לא רק חילוניים. אני עומד בראש תנועה שיש בה חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים. אני חושב שזה מסר חשוב למדינת ישראל שאפשר לעבוד יחד". 


 
"הקרב בירושלים יוכרע בעיקר על ידי המצביעים שבחרו בסיבוב הראשון במועמדים זאב אלקין או יוסי דייטש - וכעת יצטרכו להצביע או למשה ליאון או לעופר ברקוביץ', שנותרו להתחרות בסבב השני. ברקוביץ' טען כי רוב הקולות יילכו אליו: "רוב הפעילים במטה של אלקין עוברים אלינו. גם במטה הטלפונים והדפיקות על הדלתות דיווחו על כך ש־80 אחוזים ממצביעי אלקין יעברו אלי". 
"גם בשטח החסידי, אצל מצביעי דייטש, יש הבנה מאוד ברורה שהולכים להצביע לברקוביץ'. עד עכשיו לא הייתה שום תמיכה מצד האדמו"רים בכיוון של ליאון, וזה כבר מבהיר את התמונה. שלושת המרכיבים הללו של העלאת אחוזי ההצבעה, העברת כל מצביעי אלקין והתמיכה של השטח החסידי - הם אלו שמבטיחים את זה שאני אהיה ראש העיר הבא של ירושלים".

"קואליציית ליאון"

לאחר דבריו של ברקוביץ', עלה לשידור יריבו משה ליאון. "אם כוונתו של דרעי הייתה לעופר - אני מגנה את זה באופן מוחלט", הבהיר ליאון. "הבנתי את מה שאמר וזה לא נראה לי. לעומת זאת, שמעתי בקשב רב את מה שברקוביץ' אמר. בשבוע האחרון הוא הפך את עורו ונהיה פלגן ומסית. כל ההסתות כלפי וכלפי האנשים מהמטה שלי הם דברי שקר ובלע. כבר עשרים שנה שאני בפוליטיקה ובעשייה הציבורית, וכל עניין האלימות וההשמצות זה לא קשור אליי". 
 
"גם הקמפיין נגד אלקין לא יצא מהמטה שלי. כל הוויכוחים בשבעת החודשים האחרונים היו בין אלקין לברקוביץ' עצמו - אז איך הוא מחבר אותי עכשיו לכך שאני אמרתי דברים רעים על אלקין? לא היה רגע אחד שאמרתי עליו מילה רעה. אני לא מתייחס לדבריו של ברקוביץ', הוא עוסק בפלגנות והסתה ומנסה להפחיד את האנשים, ואילו אני עסקתי בשבועיים האחרונים רק בלאחד את תושבי ירושלים. המספרים מדברים בעד עצמם". 
 
חסון הקשתה על ליאון והזכירה כי למרות טענותיו על כך ש'המספרים מדברים בעד עצמם', הוא לא הצליח להכניס לעירייה ולו חבר מועצה אחד ממפלגתו. ליאון הסביר ואמר כי מה שחשוב זו הקואליציה הרחבה שיצר: "יצרתי את 'קואליציית ליאון' שמונה 23 חברי מועצה ממפלגות כמו הבית היהודי, דגל התורה וש"ס". 
 
 
 
ובכל זאת, ליאון הודה בכך שאינו מאושר מהעובדה שאף חבר ממפלגתו לא נכנס למועצה, והסביר מדוע לדעתו זה קרה: "הייתה תקלה בפתקים שלי ולא היה כתוב שהמפלגה היא בראשותי, לכן לא בחרו בי ולא שמו את הפתק למועצה. צריך לזכור שבירושלים יש 31 חברי מועצה וכדי להעביר החלטה צריך לקבל את הסכמתם של לפחות 16 מחבריה, לכן הקואליציה הרחבה היא משמעותית".
 
מי שדווקא כן תמך בליאון היה ראש העיר היוצא ניר ברקת. ליאון סיפר על החברות ארוכת השנים של השניים ועל ההערכה ההדדית ששוררת ביניהם. ועדיין - האם ברקת תמך בליאון רק מסיבות פוליטיות שיביאו לו יותר קולות בפרמייריז הבאים במפלגת הליכוד? "למה לא אומרים שאני הבחירה המקצועית?" התרגז ליאון. "למה לא אומרים שאני המועמד היחיד בעל הכישורים הניהוליים לנהל עיר של עשרה מיליארד שקלים תקציב ועשרת אלפים עובדים? מה עופר ברקוביץ' עשה בחייו שהוא יכול להעז ולומר שהוא מתאים לנהל עיר כזאת?".
 
"כדאי שאני זה שאעמוד בראש עיריית ירושלים ונהיה גאים בה", סיכם ליאון שכבר מתכונן לשבת על כיסא ראש העיר: "מחר בעזרת השם אני מתחיל את ראשות העיר ואני חושב שצריך להביא אליה כמה שיותר צעירים מכל המגזרים על מנת לחזק אותה באופן רציני".