ועדת האתיקה החליטה היום (שלישי) להרחיק את חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד), לשישה שבועות, מדיוני מליאת הכנסת והוועדות (למעט הצבעות), בעקבות תלונה של מנכ"ל משרד הביטחון אודות התבטאויות פוגעניות שלו כלפי סמנכ"ל המשרד וראש אגף שיקום נכים במשרד, חזי משיטה.



ח"כ חזן, זעם על ההחלטה, ואמר כי "אף אחד לא יסתום לי את הפה מלשמור ולהגן על חיילי צה"ל, נכי צה"ל והלומי הקרב, שעוברים סבל כפול והתעללות לאורך שנים ע"י הממסד ומשרד הביטחון שכושל בתפקידו ובטיפול בנכי צה"ל והלומי הקרב! חיילי צה"ל, נכי צה"ל, הלומי הקרב ועם ישראל כולו - כל עוד אני בכנסת קולכם יישמע ולעולם לא תצעדו לבד".

כזכור, בסוף חודש ינואר האחרון החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להשעות את חבר הכנסת מהליכוד מהמליאה למשך שישה חודשים בעקבות חמש תלונות שהגישו נגדו ח"כים מסיעות שונות בגין התנהגותו במשכן. 

לאחרונה עלה חזן לכותרות בעקבות עימות חריף עם ח"כ אילן גילאון (מרצ) במליאה, במהלכו כינה את האחרון "חצי בן אדם". במהלך דיון סוער בחוק "נאמנות בתרבות" קרא חזן לעבר ח"כ גילאון (מרצ) "חצי בן אדם". גילאון ענה: "הייתי כותב עליו את הגולם מפראג אבל הקדימו אותי". כעבור מספר דקות ח"כ חזן ניגש למיקרופון והסביר כי הוא התכוון לכך שהתייחס לתרבות של גילאון כשאמר 'חצי בן אדם', ובמידה וגילאון הבין זאת אחרת, הוא מתנצל".