לאחר כשבע שעות של דיונים בקבינט הוחלט על קבלת הסכם הפסקת האש שיוביל לסיום סבב הלחימה הנוכחי. למרות האישור מיהרו חברי הקבינט שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט לדחות את הדיווחים על כך שהם תמכו בהפסקת האש והפסקת התקיפות נגד חמאס. 



הראשונה הייתה לשכת שר הביטחון שפרסמה כי "התדרוכים על תמיכתו כביכול של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעצירת התקיפות בעזה הן פייק ניוז. עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה". לאחר מכן פרסמה לשכת שר החינוך כי "הדיווחים האחרונים כאילו השר בנט תומך בהפסקת ההתקפות כנגד חמאס הם שקר מוחלט. השר בנט הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תכניתו לגבי עזה".



בנוסף לשניים התנגדו גם השרים שקד ואלקין להפסקת האש מול חמאס. ההתנגדות של השרים הייתה אך ורק בהבעת עמדה נגד המהלך לאחר שלא בוצעה הצבעה בנושא, כאשר את ההחלטה בפועל קיבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מאז השעה ארבע וחצי נפסק הירי מכיוון הרצועה ובמקביל גם תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה חדלו. 



בשדרות הציתו צמיגים: "בהפסקות האש הקודמות היו מכות כואבות על עזה"


ח״כ איציק שמולי מהמחנה הציוני אמר בתגובה להפסקת האש כי "למבצע הזה צריך לקרוא ״חרפת נובמבר״. הסכמת הקבינט להפסקת אש בנקודת הזמן הזו, לאחר מטחים כבדים של מאות רקטות על ישראל, היא ממש כתב כניעה לטרור והפקרת הביטחון של תושבי הדרום שספגו מהלומות קשות. חמאס שוב מתברר כבעל הבית מול ממשלת נתניהו וקובע מתי יורים ומתי נחים, וכבונוס ישראל עוד מעבירה לו מזוודות של כסף כפרוטקשן ומסתפקת בהפגזות נדל״ן". 

עוד אמר כי "אנו לא ששים אלי קרב אבל זוהי הסכמה מתוך חולשה שמוחקת את ההרתעה הישראלית. הדבר הנדרש בעת הזו הוא הנחתת מהלומה קשה על חמאס שרק לאחריה תבוא הסדרה שתבטיח לאורך זמן ששקט יענה בשקט וכל הפרה במהלומה קשה. הטענה שבפנינו רק שתי ברירות של ״הסדרה  או כיבוש עזה״ פשוט שקרית ולא נכונה".

יו״ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון אמר כי "‏כל עוד החמאס שולט בעזה, לא תהיה הפסקת אש, לא יהיה ביטחון אמיתי, לא יהיה תהליך מדיני ותושבי המדינה ותושבי הדרום ימשיכו להיות בני ערובה בידי ארגון טרור. חייבים ללכת להסדרה שכוללת מהלך מדיני, פירוק החמאס מנשקו, פתרון הומניטרי לתושבי עזה וחזרת הרשות הפלסטינית לשליטה מלאה בעזה".

תושבים בשדרות זעמו על ההחלטה ללכת להפסקת האש וחסמו כביש בכניסה לעיר תוך הבערת צמיגים. בשלב מסוים אף נערכו עימותים מול שוטרים שנכחו במקום. אלירן ג'רבי, אחד התושבים המוחים סיפר לכאן כי "ביבי החליט לעשות הפסקת אש על דעת עצמו אחרי 18 שנה שאנחנו חיים פה ממבצע למבצע, הם עושים ישיבות קבינט, שיבואו לחיות פה כמונו עם הטילים והילדים בטראומה כמו שאנחנו חיים. זאת האש שהממשלה עשתה זה הממשלה בעצמה עשתה, ביבי אתה אתה כישלון בביטחון, אנחנו סובלים בגללך 18 שנה, שדרות סובלת זאת האש שאתה רצית. הבחירות הבאות ביבי לא יקבל פה קולות אם לא תהיה הכרעה של חמאס, ולא יהיה ניקיון של עזה כמו דאחיה".
 
עוד אמר כי "בהפסקות האש הקודמות היו מכות כואבות על עזה עכשיו אין אפילו את זה, תושבי שדרות זועמים כואבים חיים תחת שבי של חמאס, לא תחת שלטון ישראל. חמאס מחליט מתי נאכל נתקלח נישן, אי אפשר לחיות כך יותר, ביבי נכשלת. אנחנו חשבנו שהסבב הזה יהיה כמו שאולמרט נתן ללבנון, ככה רצינו לראות את הנייה".