עורכת האתר "אל-מסדר", העיתונאית שמרית מאיר, התייחסה הערב (שלישי) בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדדב-103F להסלמה בין ישראל לפלגים הפלסטינים בעזה במהלך הימים האחרונים. היא הסבירה כי "חמאס הבין איך כיפת ברזל עובדת", והוסיפה: "האירוע בחאן יונס בא להם משמיים". 


"הם נהיו הרבה יותר טובים ברשתות", קבעה מאיר בפתח דבריה, והוסיפה: "חמאס, לפני חאן יונס, ולפני המזוודות של קטאר, היו בבעיה ציבורית קשה. התמונות של המזוודות חשפו אותם לביקורת אדירה ברשת, לפיה הם מכרו את ההתנגדות בשביל חופן דולרים. זה היה נראה כאילו הם מכרו את פלסטין. האירוע בחאן יונס בא להם מהשמיים. הם הראו תושייה רבה בו, ניהלו אותו בלי פחד, חזר להם האור לעיניים". 


"מדובר בעניין מאוד מדאיג", המשיכה העיתונאית, "ההכנות המשותפות עם שאר הפלגים גרמו להרדמת השטח. הם הגיבו בעצימות נמוכה ואז פתחו בהתקפה מתוכננת ומקיפה. עכשיו אנחנו רואים שהם מבינים את הדרך שבה עובדת כיפת ברזל".

בתוך כך, היא התייחסה גם לאירוע שבו נפצע קשה חייל לאחר ירי טיל קורנט לעבר אוטובוס בעוטף עזה: "אני לא יודעת לשפוט אם הם רצו להרוג את כל החיילים, אבל הם צילמו ושלטו בתזמון הירי. ברור שאם היו 20 חיילים הרוגים, היינו עכשיו בעומאר אל מוכתר ברגע זה, אם זה היה קורה. חמאס עלה למגרש מוכן. זה צריך להדאיג אותנו, וצריך להבין את אופי ההתנהלות שלהם. אם הם היו מנהלים את המדינה שלהם כמו שהם מנהלים את המערכה ואת הדוברות, המצב היה אחרת. הם שיקמו בגדול את הדרך שלהם, וכל מי שאמר שהם מכרו את ההתנגדות, יושב בצד עכשיו". 
"התחושה שלי", הוסיפה, "היא שחמאס עלו לבד על המגרש, ושבישראל החליטו לא לעלות. היום שמעתי קצין שאומר 'נכסי נדל"ן זה מטרות בוטיק', וזה רוח הדברים. זה מה שהדרג המדיני נותן לצה"ל". 
בהתייחס להצהרת הקבינט, לפיה, "ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה. הגיעו בקשות של החמאס להפסקת אש מארבעה מתווכים שונים. ישראל השיבה שהצעדים בשטח הם שייקבעו", אמרה כי "הכרזת הקבינט היא מדינית ונכונה, כי עדיין אין לנו מה לחפש במבצע שורשי בעזה, והמצב הזה הוא מאוד לא אסתטי. הכל שאלה איך נראה בהמשך הדרך".