שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס הערב (שלישי) בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FMלהסלמה בדרום ולישיבת הקבינט, בה היה, לדבריו, "דיון רציני ומאוד מעמיק". הוא הוסיף כי "צה"ל פעל ביממה האחרונה בעוצמה רבה מאוד".



"הייתה יממה לא פשוטה", אמר שטייניץ בפתח דבריו. "נהרג לנו לוחם דגול ועם גבורה וגם חילופי אש. צה"ל תקף כ-150 פעמים במטרות טרור בצה"ל, כולל רבי קומות. עשו להם 'הקש בגג' כי בחלק מהבניינים האלה יש קומות שגרות משפחות, וגן ילדים ופעוטון, ולכן, כמו תמיד, מנסים למקד את הפגיעה ולא להרוג ילדים ונשים שנקלעים לסביבה. הפעילות הייתה עוצמתית, היא מזכירה את התקיפות האוויריות של הימים האחרונים. חמאס ראה שאנחנו מגבירים עוצמה, אז האש החלה לדעוך במהירות גדולה".

אתה מדבר כאילו פיך מלא נפט. אנחנו יותר מורתעים מהם. רואים שהחבורה הזאת מצליחה להשפיט אותנו. הם סגרו חצי מדינה.

"אני רוצה לומר לך, אבל צה"ל פעל ביממה האחרונה בעוצמה רבה מאוד. הרתעה זה מושג חמקמק, היא אף פעם לא מוחלטת, וללא ספק יש כאן מצב של הרתעה הדדית, כי במצב של מלחמה כוללת גם אנחנו נשלם מחיר. בצוק איתן שילמנו מחיר, למרות השקט לדרום. 70 מטובי בנינו נהרגו. לכן אנחנו מנסים להימנע ממבצע כולל, אבל אחרי היממה האחרונה, אני חש שאנחנו מתקרבים לעימות צבאי".


אם אנחנו לא בפנים אחרי 400 רקטות, אז אני לא מבין איך. האם הייתה דעה נגד העברת הכסף הקטארי?
"לא הייתה דעה כזאת, הכסף והדלק מיועד כדי למנוע משבר הומניטרי לעזה. אבו מאזן ניסה לנתק את הכספים ואת הדלק והחשמל, ולא היה גורם בטחוני אחד שערער את הדבר הזה. באופן כללי, מנסים לעשות הפרדה - להכות בחמאס, אבל להימנע ממשבר הומניטרי בעזה. כל הסבב הנוכחי, והקונפליקט המזוין התחיל בגלל ההחרפה של המשבר ההומניטרי בעזה, שנמצאת ללא מים, ללא פרנסה, ללא חשמל. לצערי הרב, שאנחנו מסתכלים על הרשות הפלסטינית, שקמה עם הרבה תקוות באוסלו, אנחנו רואים כישלון טוטאלי גם ברמאללה וגם בעזה".
על זמן הפעולה הצבאית רגע לפני ההסדרה אמר: "לא הייתה שום שגיאה. הכוחות המיוחדים של המוסד, שב"כ וצה"ל, מבצעים מאות פעולות חשאיות, ובצורה מדהימה ויכולות פנטסטיות. משהו משתבש מדי פעם, וזה יוצר פעולה חמה. זה נגמר עם שבעה הרוגים ומספר פצועים שלהם. כשפעם בכמה זמן יש תקלה, צריך תמיד לזכור שיש מאות פעולות כל שנה, ובכל אחת מהן יש סיכון מסוים. למזלנו זה נחשף פעם בכמה עשרות מקרים וקורה שיבוש מסוים. למרות המיומנות והתחכום של האנשים האלה".
ראש הממשלה בשליחות חשובה, זה נכון בלילה כזה להפקיד את המדינה בידי מירי רגב?
"האמת, כמי שמילא את מקומו כבר כמה פעמים, זה לא באמת חשוב. זה בעל משמעות רק אם ראש הממשלה נבצר ומתנתק לחלוטין, ושוב, אמרתי, יש עשרות ומאות פעולות חשאיות, גם כשהוא בחו"ל".
היו דציבלים בקבינט?
"היה דיון רציני ומאוד מעמיק. כולם נהגו בממלכתיות הפעם. כולם, כולל שר הביטחון ושר החינוך, התייחסו בענייניות. לא נכנס לאם הייתה הצבעה או לא". 
הוא הוסיף כי האירועים האחרונים לא יפגעו אלקטורלית בליכוד. לדבריו, "אני מאוד מעריך את היכולת של נתניהו לרסן פעילות ללא קשר לשיקולים התדמיתיים והפוליטיים. חלק מהפרשנים מנסים לנגח את הממשלה, אבל אנחנו נלך למלחמה רק אם נחליט שיש מטרות קונקרטיות".