מחפשים את האשם: על פי דיווח הערב (שלישי) בחדשות "כאן", גורמים בקבינט הביעו ביקורת על התנהלות הצבא במהלך הדיון בקבינט על ההתדרדרות בדרום הארץ, וטענו כי הצבא לא הציג תוכניות מגוונות והתקפיות לפתרון המצב. על פי הדיווח, שרים בקבינט פנו לנציגי הצבא וטענו מולם: "לא הכנתם לנו מספיק חלופות, לא התקפיות". בצבא לעומת זאת, דחו את הטענות והביעו פליאה מעצם העלאתן. גורם צבאי מסר ל"כאן": "זה תמוה שזה מה שאומרים בקבינט אחרי פעולה חשאית בעזה".



במקביל לכך, התייחס שר השיכון וחבר הקבינט יואב גלנט (כולנו) לדיון בקבינט, ואמר כי הדיון בנוגע למצב הביטחוני היה אחראי ולא הגיע למריבות. בראיון שהעניק גלנט למהדורת "החדשות", אמר שר השיכון כי הוא היה "בדיון אחראי, לא היו בו התנצחויות על שום רקע. מה שאני יכול לומר לכם זה שכלל השרים קיבלו את עמדתם האחודה של גופי הביטחון באשר לרגיעה הנוכחית".



"העברתי מניסיוני", השר יואב גלנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"העברתי מניסיוני", השר יואב גלנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



עוד הוסיף השר כי במהלך הדיון הקבינט "הנחה את צה"ל להחזיר את הביטחון והשקט ולהיערך להמשך, כי אנחנו מאמינים שההמשך הזה יגיע. יש כאן שיקולים רחבים יותר, לא הכל ברור לציבור. לפעמים הוא מקבל זוויות מסוימות. הפעולה מלפני יומיים מסבירה לציבור כמה הוא לא יודע על מה שקורה". 



בנוגע לתקרית האוטובוס, בו אוטובוס שנשא חיילים נפגע מטיל נ.ט. דקות סבורות אחרי שרוב החיילים יצאו ממנו, וחייל אחד נפצע באירוע באורח קשה, אמר גלנט כי הוא שוחח על התקרית עם הרמטכ"ל ארוכות, שם "העברתי להם מניסיוני. אין ספק שאירוע האוטובוס, כפי שהוא מצטייר מעל המרקע, הוא אירוע לא טוב, שהיה יכול להסתיים אחרת. מערכת הביטחון, צה"ל ופיקוד הדרום מבינים שהאירוע הזה לא היה צריך לקרות".