השר לשעבר גדעון סער ביקר הבוקר (רביעי) את הפסקת האש שהוכרזה אמש ואמר כי האחריות למצב מוטלת על הדרג המדיני ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לכאן ב', סער אמר כי חמאס צפה את התגובה הישראלית וכי ישראל לא הגיעה לסיום הסבב מעמדה של עוצמה. איש הליכוד חזר גם על דרישתו כי נתניהו יחזור בו מטענתו כי חתר נגדו יחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

"מותר גם לחשוב אחרת לפעמים ובנושאים הלאומיים העקרוניים ולאדם יש חובה לומר את דעתו ואחרי שאחזור לחיים הלאומיים גם להיאבק על דעתו", אמר סער. "הגענו להפסקת האש לא מעמדה של עוצמה, האחריות היא על הדרג המדיני. יש אחריות של ראש הממשלה זה ברור, מי שמקבל החלטות זה הממשלה כגוף. זה לא היה רק האירוע של היממה האחרונה. כבר חודשים שחמאס מפעיל לחץ על ישראל באמצעות האש, המזומנים והטילים". 
השר לשעבר אמר כי חמאס צריך להיות מודאג מאובדן שלטונו ברצועת עזה כאשר הוא יורה טילים על ישראל. "היעד שלנו הוא ביטחון ארוך טווח לדרום והרתעת הצד השני אבל כשחמאס פותח באש על אזרחי ישראל הוא צריך לדעת שמשטרו יהיה בסכנה", אמר סער.

"הם צריכים להיות מופתעים מהתגובה שלנו ולא לצפות אותה. יש פה עניין עקרוני, יש כאן בעיה קשה ואנחנו סוחבים אותה והיא הולכת וגדלה. מה שחשוב היום הוא להחליט מה עושים בסבב היום. להמשיך באותה דרך מאוד מאוד לא נכון", הוסיף.

תושבי שדרות מפגינים נגד הפסקת האש. צילום: קובי ריכטר/TPS
תושבי שדרות מפגינים נגד הפסקת האש. צילום: קובי ריכטר/TPS

 

סער חזר על דרישתו כי נתניהו יחזור בו מטענתו כי חבר לנשיא ריבלין על מנת למנוע מראש הממשלה מלהרכיב את הממשלה הבאה. "שראש הממשלה יציג את ההוכחות  שלו או שיחזור בו. מה שהיה זה עלילה שקרית, לא היה ולא נברא", אמר השר לשעבר.



"אדם שהלכתי איתו דרך ארוכה, הוא יו"ר התנועה שלי וראש הממשלה שלי ואני מכבד אותו ושיחזור בו מהעלילה השקרית הזאת. איך אמר ראש הממשלה על משהו אחר? 'אין בשר ואין אפילו עצמות'. גם לי יש שם טוב וזכות לשם טוב ואם מטיחים בי עלילה שקרית אני מצפה שראש הממשלה יחזור בו", סיכם.