ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט אמש על הפסקת הלחימה ברצועת עזה, החלטה שהתקבלה בזעם בקרב תושבי הדרום וגררה ביקורות רבות. ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), התראיין בתכניתה של אילה חסון ב-103FM והביע גם הוא אכזבה מההחלטה: "בתפיסה הראשונית שלי, מתוך חוסר ידיעה מוחלט במה שקורה בתוך הקבינט, ואין לי שום אינפורמציה צבאית או ביטחונית, אלא אני אומר את זה רק כתושב וכאזרח במדינת ישראל, התחושה היא תחושה של אכזבה".



"כולם - הרמטכ"ל, ראש אמן, ראש השב"כ ועוד, חשבו ללכת להצעת התיווך - כמו שהיה יומיים לפני שהחלה ההסלמה בעקבות פעולת צה"ל שהשתבשה, אבל מהצד השני יושבים אזרחים שספגו מאות טילים ושואלים 'מה עושים עם זה'?", הוסיף זוהר, וציין כי לדעתו הממשלה צריכה להסביר לציבור את הסיבות להחלטה: "מוטב היה לו נבחרי הציבור היו מדברים ומסבירים לציבור את מה שצריך להסביר. בסוף יש מי שאנחנו צריכים לתת לו דין וחשבון - אזרחי ישראל".



כשנשאל זוהר האם הוא פנה לראש הממשלה וביקש הסבר, ענה: "ברור לכולם ולי במיוחד שלמי שיש את התמונה המלאה עם כל הנתונים המבצעיים והחשאיים יודע לקבל את ההחלטה הרבה יותר טוב מכל אחד שיושב בבית, וגם ממי שיושב בכנסת - בטח חברי כנסת שאינם בעלי סמכות כזו או אחרת. אני מניח שהייתה להם תמונה שאנחנו לא מכירים".



"אפשר לבוא ולומר שיש עת לכל דבר וזו לא העת, אבל אם אומרים לנו שעשינו פעולה צבאית שנכשלה ובתמורה קיבלנו 400 טילים - וזה בסדר, אז אני בעניין הזה חלוק על כולם. אם עשינו פעולה וקיבלנו בחזרה פעולה אז המשוואה הייתה מאוזנת וסבירה, אבל כרגע המשוואה לא צודקת ולא הוגנת, במיוחד לאור העובדה שאנחנו צבא הרבה יותר חזק וגדול מהם ועם יכולות הרבה יותר גדולות משלהם", הוסיף זוהר, ולסיום סיכם כי לדעתו "הליכוד יחטוף מהמהלך הזה חד משמעית במידה והסיפור הזה ייגמר כמו שהוא כרגע. אין לי צל של ספק שנשלם על זה מחיר כבד מאוד".