ראש הממשלה בנימין נתניהו החל בהתייעצויות עם ראשי הקואליציה ועם בכירי הליכוד במטרה לייצב את הקואליציה, כך נמסר היום (רביעי) מלשכתו. בתוך כך, גורם ב"כולנו" אמר ל"מעריב אונליין" כי "ההערכה היא שאנחנו הולכים לפיזור הכנסת בתוך שבועות בודדים".

כזכור, מוקדם יותר היום, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע על התפטרותו מתפקיד שר הביטחון, זאת בעקבות מה שהגדיר כ"כניעה לטרור" של הממשלה, וקרא להקדמת הבחירות. זמן קצר לאחר הודעתו הודיעה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, כי מפלגתה לא תישאר בממשלה אם תיק הביטחון לא יועבר לשר החינוך נפתלי בנט: "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה".
"אני מניח שכל אחד ניסה לנחש מה פשר המפגש הזה, ואני מניח שניחשתם נכון - אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי", אמר ליברמן בפתח דבריו, והסביר: "מבחינתי מה שקרה אתמול, בשילוב עם תהליך ההסדרה מול חמאס, זה כניעה לטרור, אין לזה שום הגדרה אחרת, אין לזה משמעות אחרת. זאת כניעה לטרור".
לדבריו, "מה שאנחנו עושים כמדינה, אנחנו קונים שקט לטווח קצר, במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח ארוך. בחודשים האחרונים היו חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה, ואזכיר את הדלק הקטארי. אני לא הסכמתי להכניס דלק קטארי. אני חשבתי שזאת שגיאה. אחרי שראש הממשלה הוציא הוראה כתובה, נאלצתי לאפשר להכניס את הדלק. אותו דבר היה עם חאן אל אחמר. אותה השתלטות במיקום אסטרטגי, חשבתי שצריך לפנות, ולצערי ראש הממשלה מנע את הפינוי".

הוא ציין כי "גם בנושאים אחרים, ולא אפרט את כל הסוגיות, למרות חילוקי דעות, לא חיפשתי סיבות לפרוש. ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה ובקבינט, לשמור על כל חילוקי הדעות בפנים, גם במחיר אלקטורלי קשה".