ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס הערב (רביעי) בשיחה ב"כאן ב'" להתפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. "ההחלטה של ליברמן להתפטר היא אישית וערכית, ומבוססת על תפיסת עולמו ועמדותיו, ואין סיבה שלא לקבל את ההסברים שנתן", אמר, "הוא אמר שמדיניות הממשלה רופסת ושנתנו כסף לטרוריסטים. אני זוכר את הימים שבהם הגורמים שמנהלים את הקואליציה הזו קראו לי שמאל כשדיברו על הכסף שאני אישרתי לתת לאבו מאזן, כשהייתי ראש ממשלה". 

אולמרט הוסיף כי "אי אפשר להתעלם מזה שנתניהו עומד בראשות ממשלה שהודיעה שתחסל את החמאס בלי פשרות". לדבריו, יש גורמים שמעריכים כי העברת הכספים הקטאריים לרצועת עזה לא היתה מספיקה. "במצב הנוכחי, אלו שמתמרדים בראש הממשלה בדרך כלל תומכים בו, והתומכים מתנגדים להחלטה", ציין, "נשאלת השאלה כיצד נתניהו ינהג במצב הזה". הוא הסביר: "לממשלה הזו אין מדיניות שיכולה להוביל לשינוי בנושא הפלסטיני".
"הגורם המתון האחראי שמשתף פעולה ויאפשר לנו להיאבק בטרור ביהודה ושומרון אלה הרשות הפלסטינית, אבל במדינה לא רוצים לדבר איתם", הסביר ראש הממשלה לשעבר, "במקום לעשות זאת, מתנהלים מול החמאס שאין כל סיכוי להידברות איתם". לדבריו, במצב הזה קל לומר שאין עם מי לדבר. "כיום אין סכנה לבטחון ישראל", הדגיש אולמרט, "זה חלק ממדיניות ההפחדה של הממשלה. הם מנסים ליצור רושם מזויף ולא נכון, לפיו יש סכנה לביטחון. מה שכן יש, זה איום מתמיד על איכות החיים והשלווה של חלק מתושבי המדינה". לדבריו, בשנה האחרונה אוימנו על ידי עפיפונים, ויצרנו רושם שהדרום הולך להתמוטט בשבוע האחרון.

אולמרט הזכיר כי "מי שאמר, עד לפני מספר שבועות, שנחסל את האויבים ונשמיד את מי שיירה עלינו, זה נתניהו שאומר עכשיו לחתום על הסדר". לטענתו, אם ראש ממשלה אחר היה מגיע להסדר כזה אחרי 460 רקטות, היו קוראים לו בוגד. "לא רוצה לרמוז על התבטאות כזו, בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה רופס, חסר כושר החלטה ויכולת עמידה ואין לו מדיניות", הסביר, "הוא לא מוכן לדבר עם אלה שצריך לדבר איתם, ומדבר עם מי שאסור, ואז נוצר מצב מתמיד של מלחמות כאלה כמו שהיו השבוע. הסבב הזה יחזור, כשלממשלה אין מדיניות שיכולה למנוע את זה".
איבדנו את יכולת ההרתעה מול החמאס?
ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה. צר לי לומר זאת, אבל החמאס עשה לנו בית ספר כשירה עלינו 460 רקטות והכניסו את המדינה כולה לאווירת מלחמה וגרמו למשבר במערכת הפוליטית. ללא ספק הם ניצחו בקרב התודעה בגלל רפיסותה של הממשלה ולא בגלל ההסדר. 

מהליכוד נמסר בתגובה: "אהוד אולמרט שרצה למסור את ירושלים והיה מאדריכלי ההתנתקות וההתכנסות, כולל מסירת רוב שטחי יהודה ושומרון לפלסטינים, לא יטיף לאיש על רפיסות".