ב"מחנה הציוני" הוכרז הערב (רביעי) על גיוס כללי בשבועות הקרובים, זאת לנוכח הצטמקות הקואליציה ל-61 חברי כנסת בלבד, לאחר התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן ופרישתו מהממשלה. יו"ר הסיעה חבר הכנסת יואל חסון שלח הודעת תדרוך לחברי הסיעה, ובה דובר על היערכות מחדש, לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות ועל גיוס מלא ועוצר יציאות וקיזוזים בתקופה הקרובה.
"עם התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן ושינוי מאזן הכוחות בקואליציה אנו חוזרים לימים של תחילת הכנסת ה-20 כאשר הקואליציה עומדת על 61 ח"כים והאופוזיציה על 59 ח"כים", כתב חסון. הוא הוסיף: "סיעת המחנה הציוני נערכת למצב החדש ואני מבקש לעדכן כי אנחנו בגיוס מוחלט. מרגע זה תחול חובה אישית על כל חבר/ת סיעה להיות נוכח/ת בדיוני המליאה והצבעות בוועדות ולא יאושרו קיזוזים, היעדרויות וטיסות לחו"ל בזמן ימי מליאה".
באופוזיציה מקווים לטרפד ולהקשות שורה של חוקים שהקואליציה מבקשת לקדם ובהם חוק הגיוס, חוק התרבות בנאמנות, חוק עונש מוות למחבלים וחוק "גדעון סער".

בתוך כך, יו"ר המפלגה אבי גבאי אמר כי "איו פתרון אחר פרט לקיום בחירות עכשיו. היום הוא יום של תקווה, יום שבו הציניות הפוליטית מבית נתניהו וליברמן מגיעה לפיצוץ. יום שבו הציניות קורסת אל תוך עצמה ומביאה להתפרקות הממשלה". לדבריו, במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, זה יום של תקווה, בעיקר משום שאחרי הפיצוץ יהיה תהליך של שינוי, החלמה והבראה מהציניות שהורסת אותנו.
הוא המשיך וקרא לקיום בחירות: "אין שום פתרון אחר. זה הזמן למהלך לאומי גדול, רחב, מהלך של אחדות, שמחבר בין כל מי שרוצה שינוי. עכשיו הזמן להתגייס ולהצטרף אלינו , למחנה הציוני. אנחנו האלטרנטיבה לשלטון נתניהו. התפטרתי מהממשלה כשליברמן מונה לתפקיד שר הביטחון. קראתי אז לראש הממשלה להתעשת רגע לפני, ולזכור שבטחון נשען על אנשים ועל מנהיגות ולא רק על טנקים ומטוסים". 

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90
גבאי הוסיף כי "נתניהו העדיף את הפוליטיקה הקטנה ומינה אדם לא מתאים לתפקיד שר הביטחון. הפוליטיקה הזו הובילה אותנו לכך שהחמאס, ארגון טרור, מחליט מתי שר הביטחון שלנו יתפטר. חבריי ואני פגשנו אתמול את תושבי הדרום. ראינו את הבתים שנהרסו, את הפחד, את אבדן התקווה. ראש הממשלה אמר השבוע שאין לו פתרון לטרור מעזה. 
הבחירות יאפשרו לאזרחים הנפלאים שלנו לבחור בין ראש ממשלה שלא יודע לפתור את בעיית הטרור - לבינינו - האנשים שמאמינים שאפשר לשנות את המציאות, האנשים שיודעים שאפשר להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום, שיודעים שאפשר להילחם בשחיתות, שיודעים שאפשר להחזיר את התקווה לצעירים ובעיקר שאפשר להחזיר את האחדות לעם".
"בממשלה בראשותי, ראש הממשלה לא יהיה בו זמנית גם שר החוץ, גם שר הביטחון וגם שר הבריאות. ממשלה בראשותי לא תדבר עם החמאס ולא תסגור אתו עסקאות אלא תגייס את כל הכוחות האזוריים והבינלאומיים, כדי לטפל ברצינות ובאומץ בטרור מעזה. נתניהו וליברמן העבירו מזוודות כסף לטרור - כי הם מורגלים בפוליטיקה הצינית של הדילים והקומבינות. אני לא אתן פרס לטרור - אני אנצח אותו, כי אני לא מפחד מהם. אנחנו מוכנים לבחירות, ואנחנו ננצח".

עובדת חמאס מציגה דולרים לאחר שקיבלה את משכורתה. צילום: רויטרס
יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הוסיפה: "זה צריך להיות סופה של ממשלה רופסת. יום חשוב שבו אנחנו רואים את הממשלה מתפוררת מבפנים. ליברמן צודק. המלך הוא עירום וחשף את מה שאנחנו אומרים - זאת ממשלה רופסת מול הטרור. בשביל ביטחון צריך יותר מאשר סיסמאות נבובות  של קופירייטרים נהדרים. במציאות, כשאני רואה את החמאס צוחק בימים האלה, זה כואב. כל מי שאמר שיש רק שני פתרונות, או כיבוש או כניעה, כל מי שמכר לנו שכוח בלבד הוא הפתרון - שיקר".
"יש אופציה אחרת שנותנת ביטחון שמשלבת עוצמה צבאית ויוזמה מדינית. הגיעה הזמן לבחירות, ממשלת הכישלון בביטחון צריכה ללכת ובמקומה תבוא ממשלה טובה יותר. אנחנו נחזיר את הביטחון ונפעל לשלום".