על רקע האירועים הדרמטיים בימים האחרונים, ביניהם ההסלמה בדרום, ההחלטה על הפסקת האש ברצועת עזה, ובעקבות כך התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, פרסמו הערב (רביעי) במהדורת "החדשות" תוצאות סקר מנדטים שנערך בקרב הציבור היום בשעות הצהריים, לאחר הודעתו של ליברמן על התפטרותו.



על פי תוצאות הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת הליכוד הייתה זוכה ב-29 מנדטים בלבד, ירידה של 6 מנדטים מהסקר שנערך לפני כחצי שנה. יש עתיד מקבלת 18 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים והבית היהודי עם 11 מנדטים. בנוסף, מספרי המנדטים של המפלגות משתנים באופן משמעותי כאשר האפשרות על הצטרפותו של בני גנץ לפוליטיקה נכנסת לתמונה. במקרה כזה, הליכוד יורד ל-24 מנדטים, בני גנץ זוכה ב-15 מנדטים, יש עתיד יורדת ל-13 מנדטים והמחנה הציוני יורד ל-8 מנדטים. 



כמו כן, הסקר מציג חוסר שביעות רצון כמעט מוחלט מהתנהלות ראש הממשלה באירועים האחרונים, עם 74% מהנסקרים שענו כי הם לא מרוצים מתפקוד ראש הממשלה באירועים הביטחוניים בדרום. חוסר שביעות הרצון של הציבור לא מסתיים בנתניהו, 69% מהנסקרים ענו כי הם אינם מרוצים אף מתפקודו של שר הביטחון היוצא, אביגדור ליברמן, ו-51% ענו כי הם אינם מרוצים מהרמטכ"ל גדי איזנקוט. 



ליברמן מודיע על התפטרותו. צילום: מרק ישראל סלם

 
הסקר מחדד את התיאום בין התדרדרות מצב המנדטים של מפלגת הליכוד ובין המצב הביטחוני המעורער, כאשר בחודש מאי הליכוד עמד כאמור על 35 מנדטים, בחודש יולי 30 מנדטים והיום אף ירידה נוספת ל-29 מנדטים. 

סקר נוסף שפורסם הערב ב"כאן" מציג תמונה דומה, בה הציבור לא מרוצה מהתנהלות הדרג הבכיר במערכה האחרונה מול עזה. 65% ענו כי הם לא מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה,ו-57% ענו כי הם לא מרוצים מהתנהלותו של אביגדור ליברמן כשר הביטחון. בנוסף, 64% השיבו כי הממשלה לא הייתה צריכה להסכים להפסקת האש אלא להמשיך בהרחבת התקיפות ברצועה. כמו כן, רוב הנסקרים השיבו כי לדעתם חמאס ניצח בסבב האחרון.