הודעת ההתפטרות של אביגדור ליברמן היא עוד חוליה בשרשרת התפטרויות מהדהדות יותר ופחות במהלך הקריירה הפוליטית שלו. התפטרותו הפומבית הראשונה של ליברמן התרחשה בימי ממשלת אריאל שרון הראשונה, באוקטובר 2001, אז ליברמן והשר רחבעם זאבי הודיעו לשרון כי הם מתפטרים בעקבות פינוי כוחות צה"ל מחלק מהשכונות בחברון. יומיים לאחר מכן נרצח השר זאבי ובמקומו מונה בני אלון.



לא עזרו בקשותיו של ראש הממשלה שרון. ליברמן ואלון, שרי האיחוד הלאומי, פרשו מהממשלה בחודש מרץ 2002. בממשלת שרון השנייה, ליברמן כבר פוטר מהממשלה על ידי ראש הממשלה שרון, יחד עם השר אלון, אחרי שהודיע כי יצביע נגד תוכנית ההתנתקות.



בשנת 2006 הצטרף ליברמן לממשלת אולמרט עם סיעת ישראל ביתנו וכיהן בה שנתיים בודדות, כשבשנת 2008 הוביל את סיעתו לפרישה מהממשלה בעקבות משא ומתן שקיימה ממשלת אולמרט עם הפלסטינים על נושאי הליבה. בשונה מההתפטרות הנוכחית, ליברמן דווקא הודה אז לראש הממשלה אולמרט במהלך מסיבת העיתונאים. "אני רוצה להודות לאולמרט על ההוגנות ועל הפתיחות", אמר.



מסורת ההתפטרויות של ליברמן נמשכה גם במהלך ממשלת נתניהו השנייה, כשבשנת 2012 הודיע על התפטרותו בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין להעמידו לדין בפרשת השגריר מבלארוס. ליברמן שב לתפקידו ב־2013. בשנת 2014, יממה לפני תחילת מבצע צוק איתן, הודיע ליברמן כי הוא מפרק את האיחוד בין ישראל ביתנו לליכוד. במאי 2016 הצטרף ליברמן לממשלת נתניהו בתפקיד שר הביטחון, ושנתיים וחצי לאחר מכן הודיע, שוב, על התפטרותו עקב חילוקי דעות מדיניים וביטחוניים.