שרת המשפטים איילת שקד התראיינה הבוקר (חמישי) לאילנה דיין בגלי צה"ל והתייחסה לשאלת מינוי נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון. "אם רה"מ לא ממנה את בנט לשר הביטחון, מבחינת הבית היהודי צריך לקבוע מועד לבחירות. ראש הממשלה צריך להחליט אם לקיים את הממשלה עד נובמבר 2019 או ללכת לבחירות עכשיו", אמרה שקד. "אם נשארים עד הסוף, אז הדבר הנכון זה לתת לבנט את תיק הביטחון ולהמשיך עוד שנה". שקד הפילה את האחריות להמשך כינונה של הממשלה גם על שר האוצר משה כחלון, ולדבריה הוא וראש הממשלה צריכים להחליט מה עושים. 

 
השרה התייחסה לאובדן ההרתעה ואמרה כי "ממשלה שנכשלה בהרתעה שלה היא לא ממשלת ימין ואין טעם לקיומה. יש לנו בעיה חמורה בהרתעה". 
 
שקד ניסתה למכור את בנט לתפקיד הבכיר, ואמרה כי צריך מישהו שיודע להתמודד עם מערכות גדולות. אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, זה בנט ואני חושבת שהאינטרס של ראש הממשלה זה לנסות לעשות את זה ביחד איתו". השרה המשיכה ואמרה כי בנט הוא באמת האדם הכי מתאים לתפקיד, והזכירה כי התפקיד כבר הובטח לו בסיבוב הקודם וזה לא קוים. 

כזכור, כבר אתמול, עוד בטרם שר הביטחון היוצא אביגדור ליברמן הודיע רשמית על התפטרותו, הודיעו בבית היהודי על אולטימטום לפיו אם בנט לא יקבל את התפקיד, הסיעה תפרוש מהקואליציה. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה מיד לאחר ההודעה כי "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון, הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה". בחודשים האחרונים בנט תוקף שוב ושוב את התנהלותו של השר ליברמן ומותח ביקורת על המדיניות שלו.

אמש, הצביעה הסיעה פה אחד בעד ההחלטה לדרוש את תיק הביטחון. מהסיעה נמסר כי ההחלטה נתקבלה "על מנת לשנות את מדיניות הביטחון ולהשיב לישראל את היוזמה ואת ההרתעה. ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין. ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה". עוד נמסר כי "הסיעה הסמיכה את יו״ר המפלגה לכל החלטה בעניין זה".